لاوروف: تحریم‌های آمریکا علیه ایران اجرای برجام را به خطر می‌اندازد

وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، هشدار داد تحریم‌های یکجانبه آمریکا اجرای توافق هسته‌ای ایران را به خطر می‌اندازد.

لاوروف: تحریم‌های آمریکا علیه ایران اجرای برجام را به خطر می‌اندازدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از الجزیره انگلیسی؛ سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در اظهاراتی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: متاسفانه سلاح بسیاری از کشورهای غربی دیپلماسی نیست، بلکه اعمال فشار شدید است. استفاده از تحریم های یکجانبه فراتر از تحریم‌های شورای امنیت غیرقانونی است و به ماهیت تلاش جمعی بین المللی آسیب وارد می کند.

لاوروف اظهار کرد هر کسی امروز با هشدار شاهد محدودیت‌های جدید و جدیدتر آمریکا علیه ایران است. اعمال این تحریم ها که خارج از قلمرو (شورای امنیت) روی می دهد، اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را که یکی از مهم‌ترین عامل ثبات منطقه‌ای و بین المللی است، به خطر می اندازد. وزیر خارجه روسیه افزود: ناکارآمدی تحریم‌های یکجانبه مدت های طولانی است که ثابت شده است و نمونه خوب آن تحریم بیش از پنجاه ساله آمریکا علیه کوبا است.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: استفاده از تحریم‌های یکجانبه غیرمشروع است و ماهیت جمعی تلاش‌های بین المللی را تضعیف می سازد. امروز همه با نگرانی شاهد محدودیت های جدیدتر آمریکا علیه ایران هستند. این محدودیت‌ها اجرای برنامه جامع اقدام مشترک را با خطر مواجه می سازند.

ناتو به دنبال بازگرداندن فضای دوران جنگ سرد است
وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت: ناتو تلاش می کند فضای دوران جنگ سرد را بازگرداند و از اجرای اصولی که در دهه نود اعلام کرد، امتناع می کند. غرب سیاست خود را بر اصول «شما با ما نیستید»، بنا کرده است و گسترش ناتو به شرق بی ثباتی در مناطق دوره شوروی و احساسات ضد روسی را تقویت کرده است. این سیاست ریشه مناقشه طولانی در اوکراین است. مسئولان در کی‌یف می گویند به تعهدات خود در مینسک که شورای امنیت آن را تصویب کرد، عمل نمی کنند.

لاوروف افزود: پیشنهادهای روسیه شاید در حل بحران اوکراین تاثیر گذار باشد. باید چار چوب هایی قانونی برای مقابله با گفتمان نفرت انگیز وضع شود. برای رسیدن به راه حل دائمی در مقابل درگیری ها تنها باید به گفتگو و مذاکره پناه برد.

توافق های آستانه، راه گفتگوهای سیاسی در سوریه را هموار کرد
وزیر امور خارجه روسیه گفت توافق های اخیر در نشست آستانه راه را برای گفتگوهای سیاسی در سوریه باز کرد. او افزود ما باید با جبهه النصره که از دست اعضای ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا جان سالم بدر برده است، بجنگیم.

برخورد نظامی جنون آمیز در مقابل کره شمالی اشتباه است
سرگئی لاوروف در ادامه درباره مسئله کره شمالی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت جنون نظامی به بن بست و فاجعه منجر می شود. او با تاکید بر این که مطرح کردن تهدیدهای نظامی در مسئله کره شمالی نه تنها به بن بست بلکه به فاجعه منجر خواهد شد، حل و فصل سیاسی این مسئله را خواستار شد.

لاوروف از جامعه بین المللی خواست از نقشه راهی که روسیه و چین درباره مسئله کره شمالی ارائه کرده اند، حمایت کند. پکن و مسکو در این نقشه‌ی راه، خواستار توقف آزمایش‌های موشکی و هسته ای کره شمالی شده‌اند و در عین حال بر ضرورت توقف رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی نیز تاکید کرده اند؛ اما دولت آمریکا این پیشنهاد را رد کرده است.

 

 انتهای پیام/

انتقاد لاوروف از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۶
مرگ بر ال سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۶
مرگ بر ال سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۶
چرا پوتین تشریف نیاورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۶
میگم خدایی این ترامپو از کجا پیداش کردین اوردینش
آخرین اخبار