کره شمالی: چین در برابر اقدامات آمریکا سر فرود آورده است

کره شمالی رسانه‌های دولتی چین را به تسلیم شدن در برابر فشارهای آمریکا متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کره شمالی رسانه های دولتی چین را به علت انتقاد از برنامه های موشکی و هسته ای پیونگ یانگ، به تسلیم شدن در برابر فشارهای آمریکا متهم کرد.

آسوشیتدپرس گزارش داد خبرگزاری رسمی کره شمالی در سرمقاله ای، روزنامه دولتی خلق چین و سایر رسانه های دولتی این کشور را به «سر فرود آوردن» در برابر اقدامات جاهلانه دولت (دونالد) ترامپ» -- رئیس جمهور آمریکا -- متهم کرد.

در این سرمقاله به چند نمونه از انتقادهای رسانه های دولتی چین از برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی اشاره شده است. بر اساس این گزارش، روزنامه خلق که ارگان حزب حاکم چین است در مطلبی، برنامه تسلیحاتی کره شمالی را به «طنابی» تشبیه کرد که «کره شمالی دور گردن خود انداخته است».

خبرگزاری رسمی کره شمالی رسانه های دولتی چین را به «دخالت آشکار در امور داخلی یک کشور دیگر» متهم کرد و آنها را به سبب «بی توجهی به رسالت رسانه که همانا عدم جانبداری و رعایت اصل بی طرفی» است مورد انتقاد قرار داد. در سرمقاله خبرگزاری رسمی کره شمالی آمده است رسانه های حزب حاکم چین بهتر است «قبل از اینکه انگشت اتهام را به سمت دیگران نشانه بگیرند، به فکر کارهای خود باشند».

در ماه‌های اخیر، لفاظی‌های مقام‌های آمریکایی و آزمایش‌های موشکی و اتمی کره شمالی که گفته می‌شود همه در تناقض با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده‌اند، تنش‌ها را در شبه جزیره کره افزایش داده است. کره شمالی در تازه‌ترین آزمایش خود، موشک بالستیکی را پرتاب کرد که بر فراز آسمان ژاپن به پرواز درآمد. گفته می‌شود این موشک پس از طی کردن آسمان جزیره شمالی هوکایدو در ژاپن، 20 دقیقه پس از پرتاب به آب‌های اقیانوس آرام افتاده است.

کره شمالی به تازگی ششمین و قدرتمندترین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داده است. پس از گزافه گویی‌های دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – در سخنرانی خود در هفتاد و دومین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، وزیر خارجه کره شمالی اعلام کرد این کشور ممکن است یک بمب هیدروژنی را در اقیانوس آرام آزمایش کند.

 

انتهای پیام/

انتقاد خبرگزاری رسمی کره شمالی از رسانه‌های چینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار