ثبت‌نام هدایت تحصیلی برای 800 هزار دانش‌آموز پایه دهم

رئیس اداره مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: 800 هزاردانش‌آموز پایه دهم برای هدایت تحصیلی ثبت‌نام کردند.

ثبت‌نام هدایت تحصیلی برای 800 هزار دانش‌آموز پایه دهمعلی اصغر ایزدی رئیس اداره مشاوره وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد روند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان اظهار کرد: امسال با توجه به شیوه‌نامه‌ای که آموزش و پرورش داده بود کار هدایت تحصیلی با کمترین مشکل انجام شد و تا اواسط این هفته 800 هزار ثبت‌نام پایه دهم انجام شد.

وی افزود: تعدادی از دانش‌آموزان شهریور ماه امتحان مجدد دادند تا بر اساس نمرات شهریور ماه انتخاب رشته داشته باشند و پس از اعلام نتایج امتحانات این کار انجام شد.

رئیس اداره مشاوره وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بهترین انتخاب رشته در شرایطی انجام می‌شود که دانش‌اموزان متناسب با علاقه‌مندی رشته‌ای را برای ادامه تحصیل در نظر بگیرند اما گاهی شاهد این مسئله هستیم که دانش‌آموزان متاثر از شرایط جامعه و طبع اجتماعی به رشته‌ای مانند علوم تجربی گرایش پیدا می‌کنند.

ایزدی  گفت: در شرایطی که دانش‌آموزان بدون توجه به علاقه و استعداد خود انتخاب رشته دارند معمولا در سال‌های بعد با تغییر رشته مواجه می‌شوند و حتی شاهد بودیم تعدادی از دانش آموزان که تمایل زیادی به تجربی داشتند در سال بعد خواهان تحصیل در رشته‌های مهارتی شدند و این کار دشوار خواهد بود.

وی بیان کرد: در نظر داریم تا با برنامه‌ریزی مناسب، دانش‌آموزان در پایه نهم به پختگی لازم و شناخت کافی از شرایط تحصیلی خود برسند و بحث هدایت تحصیلی را با آگاهی و آزادی کامل انجام دهند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار