تداوم فرهنگ عاشورا، رمز اقتدار و سربلندی ایران

استاندار خوزستان رمز اقتدار و سربلندی ایران اسلامی را تداوم فرهنگ عاشورا عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در آیین رژه به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس بیان کرد: این فرهنگ عاشورایی است که ملت ایران را تا به امروز سربلند نگه داشته و اکنون نیز این فرهنگ در عراق، سوریه، لیبی و یمن به حرکت خود ادامه می‌دهد.

وی اذعان داشت: تقارن این هفته با فضیلت ایام محرم و سوگواری سید و سالار شهیدان فرصتی مناسب برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال این فرهنگ به نسل های جدید انقلاب اسلامی است.

شریعتی تصریح کرد: این هفته نموداری از برجسته ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از حریم این سرزمین است، روزهایی که رشادت‌های جوانان برومند این مرزو بوم، انقلاب و نظام را بیمه کرده و نشان داد که با داشتن پشتوانه مردمی و در پرتو حاکمیت اسلام و وحدت این نیروهای توانمند می توان در هخر لحظه دشمن را نابود کرد.

استاندار خوزستان اظهار داشت: این دوران گویای مقاومت و مظلومیت ملتی است که با رهبری داهیانه امام خمینی (ره) و ایمان و توکل بر خداوند متعال و رشادت های سربازان اسلام برگ زرینی در تاریخ ثبت شد.

وی افزود: مردم ایران در این دوران فراموش نشدنی با برخورداری از رهبری توانا و هوشمند و با انگیزه های دینی و ملی در مقابل دشمن متجاوز ایستادگی کرده و صحنه هایی از همدلی ملی را به نمایش گذاشتند.

غلامرضا شریعتی در ادامه گفت: اکنون به برکت خون شهدای والا مقام انقلاب و دوران دفاع مقدس باید عقب افتادگی فعلی در خوزستان را به عنوان پایتخت دفاع مقدس برای نسل های آینده جبران کنیم.

وی همچنین به رفتار منطقی دولت پس از برجام اشاره کرد و اظهار داشت: رفتار دولت جمهوری اسلامی ایران پس از برجام منطبق بر توافقنامه بوده، اما متاسفانه دولت آمریکا این چنین عمل نکرده است.

شریعتی اذعان کرد: سخنرانی منطقی همراه با عزت و احترام رئیس جمهوری محترم در سازمان ملل بار دیگر نشان داد که جمهوری اسلامی ایران با زبان منطق و گفت و گو با دنیا صحبت می کند و در مقابل زیاده خواهی و زورگویی هیچ قدرتی کوتاه نمی آید.

وی بیان داشت: اکنون جا دارد یاد و خاطره و از خود گذشتگی جانبازان و آزادگان دوران دفاع مقدس را گرامی داشته و به روح پر فتوح شهیدان دوران دفاع مقدس، شهیدان مدافع حرم و شهدای انقلاب درود بفرستیم و امیدواریم که خداوند ما را یاری دهد تا در حفظ ارزش های انقلاب به نظام اسلامی همچنان کوشا باشیم.

انتهای پیام/گ

اقتدار و سربلندی ایران نتیجه تداوم فرهنگ عاشورا است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار