رژه 31 شهریور نمایش قدرت نظامی ایران است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مراسم رژه نیروهای مسلح قم گفت:اقتدار نظامی ایران جرئت تعرض دشمن به خاک کشورمان را نمی دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛  حجت‌الاسلام ذوالنور،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح استان قم که در بلوار پیامبر اکرم(ص) برگزار شد اظهار کرد: رژه 31 شهریور نمایش قدرت نظامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به آغاز ماه محرم افزود: ماهیت حادثه عاشورا با تمام اتفاقات طول تاریخ متفاوت است چرا که حادثه عاشورا صرف یک حادثه نیست و تاریخ‌ مصرف ندارد بلکه کربلا راهبردی زنده، شریان حیات بشر و معیار همیشگی قیام علیه ظلم است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هدف از قیام امام حسین(ع) از جهاد کربلا عمل به فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر بود که اگر این جریان از حرکت بایستد حیات معنوی جامعه به پایان می‌رسد.

ذوالنور با تأکید بر تفاوت ماهوی شخصیت امام حسین(ع) و یزید بن معاویه تصریح کرد: این عدم بیعت امام حسین(ع) با یزید یک الگوی همیشه زنده برای تمام مؤمنان است و درس مهم آن این است که نباید مؤمنان در برابر ظلم ، کفر و زور سر سازش به پایین بیندازد.

رئیس کمیته‌ای هسته‌ای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عاشورا برای همیشه در شریان تاریخ زنده و مستمر است و صحنه‌های بسیاری از جنگ تحمیلی ما تکرار همان ارزش‌ها و آرمان‌های قیام امام حسین(ع) بود.

وی با تأکید بر تطبیق مصادیق هجمه‌های فرهنگی ادامه داد: امروز شاگردان عمروعاص با بهره‌گیری از فضای مجازی و دنیای سایبر ایمان و اعتقادات مردم را مورد هجمه قرار داده و سفره‌های پر زرق و برق معاویه نیز دل برخی از مسئولان را لرزانده است.

ذوالنور با بیان اهداف دشمنان انقلاب اسلامی از 8 سال جنگ تحمیلی افزود: هدف اول دشمن از جنگ سقوط نظام اسلامی و تسخیر تهران به‌ عنوان پایتخت جمهوری اسلامی بود که صدام قول داده بود در طول یک هفته آن را فتح کند که در این مسیر نیز کل دنیا همگام با عراق بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: دومین هدف عمده دشمن از تهاجم نظامی به ایران تجزیه کشور و تکه‌تکه کردن ایران بود که جنوب، شرق، غرب و شمال را دچار درگیری‌های قومی و اقلیتی کرده بودند.

رئیس کمیته‌ای هسته‌ای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز وظیفه دستگاه‌های فرهنگی است که قهرمانان بی‌نظیر دفاع مقدس را به جامعه معرفی کند و همه باید بدانند که جنگ علیه ایران تمام ناپذیر است..

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: قراردادها سایه‌ جنگ را از کشور برنداشته بلکه اقتدار نیروهای نظامی سبب شده تا دشمن جرأت تعرض به ایران را نکند اگر دشمن کوچک‌ترین تحرکی علیه ایران بکند موشک‌های ایران تلاویو را در عرض چند دقیقه با خاک یکسان می‌کند و این همان چیزی است که سایه جنگ را از سر کشور برداشته همچنین عزت و استقلال کشور به خاطر ایستادگی در جبهه مقاومت است و برخی مسئولان سعی نکنند فکر مردم را منحرف کنند.

وی با تأکید بر بی‌اثر بودن تحریم‌های همه‌جانبه آمریکا علیه ایران تصریح کرد: بیشترین تحریم‌های دشمن بر محور قدرت نظامی ایران تجمع کرده اما بیشترین پیشرفت‌ها نیز در همین بخش اتفاق افتاده چراکه این بخش اولاً دولتی نبوده با مذاکره دستاوردهای آن از دست برود دوماً مستقیماً با رهبری ارتباط داشته و نهایتا اینکه مدیریت جهادی در آن فعال بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با هشدار به سران آمریکا درباره هرگونه ماجراجویی احتمالی تأکید کرد: 36 پایگاه نظامی آمریکا در سراسر منطقه از بحرین تا دورترین نقاط اقیانوس هند در تیررس موشک‌های جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/ش

رژه نیروهای مسلح قم برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.