کارشناس امور فرهنگی و بانوان تبلیغات اسلامی استان یزد:

فعالیت 80 هیئت مذهبی زن در یزد

کارشناس امور فرهنگی و بانوان تبلیغات اسلامی استان یزد از فعالیت 80 هیئت مذهبی بانوان در استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ فرح طالعی کارشناس امور فرهنگی و بانوان تبلیغات اسلامی استان یزدگفت: ۸۰ هیئت مذهبی بانوان در استان یزد وجود دارد که از این تعداد ۳۰ هیئت در شهر یزد و مابقی در دیگر شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند.

طالعی میزان جمعیت هیئت‌های بانوان یزد را متغیر از ۴۰ تا ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: برخی هیئت‌های با جمعیت ثابت بالا و همچنین با تأثیرگذاری بالایی در حال فعالیت هستند.

طالعی در مورد سابقه هیئت‌های یاد شده اذعان کرد: اکثر هیئت‌ها از اوایل انقلاب تاکنون و با سابقه‌هایی ۲۰ تا ۳۰ سال فعالیت دارند، اما هیئت‌هایی هم داریم که تازه تأسیس هستند.

کارشناس امور فرهنگی و بانوان تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی هیئت‌ها را از لحاظ فرهنگی حمایت می‌کند، گفت: این هیئت‌ها مردمی بوده و مدیریت و اداره آن توسط مردم انجام می‌گیرد.

این مسئول در رابطه با زمینه فعالیت هیئت‌های بانوان یزد تصریح کرد: این هیئت‌ها در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی، اعیاد، شهادت و ... برنامه‌های متنوعی اجرا می‌کنند. از جمله فعالیت‌های آن‌ها درزمینهٔ زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورایی است که بیشتر در ایام سوگواری اباعبدالله (ع) نمود پیدا می‌کند.

طالعی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی نقش تعیین‌کننده‌ای در بصیرت افزایی جامعه دارند، خاطر نشان کرد: هیئت‌ها باید در زمینه رشد و تعالی فرهنگ اسلام فعالیت کنند که اگر این وظیفه حساس را به‌درستی انجام ندهند، آسیب‌هایی را به دنبال خواهد داشت.

وی با تأکید بر لزوم فعالیت هیئت‌ها طبق احکام دین و مسائل دینی اظهار کرد: لازم است هیئت‌ها به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که خدای ناکرده دچار خرافه‌گرایی نشوند؛ مسائلی را مطرح کنند که مستند باشد؛ هیئت‌ها می‌توانند در زمینه معرفتی فعالیت بیشتری داشته باشند و با فعالیت گسترده در مقابل شبهه افکنی دشمنان دین در جامعه بایستند.

انتهای پیام/ص

فعالیت هیئت های مذبی زنان در یزد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار