در نخستین جمعه از ماه محرم:

شهر محتشم با همایش جهانی شیرخوارگان حسینی گریست

همایش جهانی شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در مهد مرثیه ایران، شهر محتشم کاشانی همراه با آیین تجلیل از مادر حاج مهدی طهماسبی شهید مدافع حرم برگزارشد.

شهر محتشم با همایش جهانی شیرخوارگان حسینی گریستبه گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان  از اصفهان ، حضور مادران ولایت‌مدار و مومن کاشانی در حالیکه فرزندانشان را با سربند قرمز لبیک یا حسین و پیراهن‌های سبز، چفیه‌های عربی و دستمال‌های سبز بر روی دست داشتند زیباترین تابلوی دلدادگی، بصیرت و ولایت مداری مادران و کودکان را در خط سرخ حسینی و میراث کهن عاشورا به تصویر می‌کشید.

حضور مادرانی که به عشق خانم رباب و دلجویی از دل داغدیده او در این همایش شرکت کرده بودند همراه با شنیدن صدای گریه کودکان و زمزمه حزین مداح سمفونی از حزن و اندوه و ماتم را بر تار دلت می‌زد و سیل اشک را میهمان آسمان چشمانت می‌کرد.

دیدن مادرانی که در غم جانسوز حنجره پاره پاره طفل رضیع رباب باران اشک بر رخسار ماتم‌زده‌شان جاری بود و برای فرزندانشان لالایی از جنس ایثار و شهادت و ولایت زمزمه می‌کردند شعر و شعور و شور عاشورایی را از قاب چشمانت میهمان دل اندوهناکت می‌کرد و جانسوزترین ملودی اشک و عشق و عطش را طنین انداز می‌کرد.

مادرانی که فرزندانشان را گریه‌کنان و بیقرار روی دست و یا در آغوش مهر و محبت علوی تکان می‌دادند به یاد بانویی اشک می‌ریختند و زجه و شیون می‌زدند که گهواره آرزوهایش را با آه و حسرتی از جنس آتش و عطش تکان داد و بر محمل خون سرخ حنجرش نشاند.

مادران کاشانی امروز همنوا با تمامی بانوان کودکانشان را به عشق حضرت علی اصغر (ع) بزرگترین حجت مظلومیت امام حسین (ع) در روز عاشورا لختی دیرتر شیر دادند و آرام کردند تا مرهمی بر دل شکسته رباب شوند و با این داغ جگر سوز و جانسوز قلب حزین و ماتم زده بانوی کربلا همدردی کنند.

امروز مادران در سراسر دنیا بر عاطفی‌ترین صحنه کربلا و حماسی‌ترین واقعه عاشورا زبان سوگ و مویه سردادند تا شاید دل رباب از حسرت تشنگی کودک عطشانش که حتی قطره‌ای شیر هم اورا سیراب می‌کرد آرام گیرد.

امروز مادران در ۴۵۰۰ نقطه ایران و ۴۱ کشور جهان فرزندانشان را بیمه حضرت علی‌اصغر (ع) و سربازی امام زمان (عج) کردند تا در مکتب امامت و ولایت درس دینداری و جانبازی بیاموزند و در مکتب علوی تا قیام مهدوی جانبازی کنند.

همایش جهانی شیرخوارگان حسینی همزمان با ۴۵۰۰ نقطه از سراسر ایران کشور و ۴۱ کشور جهان امروز ۳۱ شهریور در نخستین جمعه از محرم الحرام با شرکت ۱۵ هزار کودک زیر دو سال در چند نقطه از کاشان برگزار‌شد که مسجد صادقیه کاشان و آستان مقدس امامزاده هادی (ع) در فین به‌عنوان بزرگترین محل تجمع این همایش در این شهرستان بود.

نذرنامه خوانی توسط مادر حاج مهدی طهماسبی شهید مدافع حرم، مداحی و روضه خوانی حاج قاسم وهاب، قرائت زیارت عاشورا، مراسم قرعه کشی و اهدای پلاک طلا به ۶ نفر از کودکان و شعرخوانی از جمله برنامه‌های همایش در مسجد صادقیه کاشان بود.

اجرای طرح سنجش سلامت رایگان برای مادران و کودکان و اجرای طرح قدمگاه کودک طرحی است که اثر پای کودکان شرکت کننده در همایش جهانی شیرخوارگان حسینی به عنوان اولین قدم در زندگی با مواریث حسینی ثبت و ضبط می‌شود از جمله برنامه‌های جنبی همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در مسجد صادقیه کاشان بود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار