استاندار لرستان:

توسعه جامعه باید از آموزش و پرورش آغاز شود

استاندار لرستان گفت: توسعه جامعه باید از آموزش و پرورش آغاز شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ خادمی در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان ستادی آموزش و پرورش استان، دستگاه تعلیم و تربیت را مهمترین مجموعه کشور عنوان کرد و افزود: توسعه جامعه، متضمن توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش است.

وی اضافه کرد: توسعه جامعه باید از آموزش و پرورش آغاز شود و بدون توسعه و پیشرفت این دستگاه نمی‌توان توسعه سایر بخش‌ها را تصور کرد و شاهد بود.

خادمی با اشاره به گزارش های مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: این آمارها بیانگر این واقعیت است که کارهای بسیار خوبی در دستگاه آموزش و پرورش انجام شده است.

استاندار لرستان در ادامه گفت: با وجود تمام فعالیت‌ها در برخی از عرصه‌ها مانند نرخ بی‌سوادی و میانگین نمرات نهایی با میانگین کشور فاصله وجود دارد و باید برای رفع آن تلاش کرد.

وی افزود: ما به آموزش و پرورش باور و اعتقاد داریم و برای پیشرفت و توسعه آن از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

خادمی به توسعه متوازن هدایت تحصیلی اشاره کرد و افزود: باید برای گرایش کاذب دانش آموزان به رشته‌هایی مانند علوم تجربی برنامه داشت و آنها را به سمت رشته‌های فنی و مهارتی هدایت کرد.

استاندار لرستان عدم تعادل در هدایت تحصیلی دانش آموزان را عامل بسیاری از معضلات اجتماعی برشمرد و گفت: تعادل در رشته‌های تحصیلی یکی از سیاست‌های محوری است که باید به دقت دنبال شود.

وی در ادامه گفت: هدف‌گذاری برای ارتقای میانگین نمرات نهایی دانش آموزان و ارتقای قبولی‌های کنکور ازجمله مواردی است که می‌تواند ما را به ارتقای کیفیت آموزش رهنمون سازد.

خادمی در پایان سخنان خود از حضور خیرین در مدرسه‌سازی و تعلیم و تربیت تقدیر کرد و گفت: برای افزایش مشارکت خیرین هم باید برنامه مدون و منسجم داشت.

انتهای پیام/ د

برای پیشرفت لرستان باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده ‌کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.