مدیرکل بهزیستی استان اصفهان

110 هزار معلول در اصفهان زندگی می‌کنند

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفتت: 110 هزار معلول در اصفهان زندگی می‌کنند که 39 درصد آنان زنان هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعید صادقی عصر امروز در حاشیه بازدید معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از مرکز بهزیستی ملکوتی خواه اصفهان اظهار داشت: بهزیستی استان اصفهان یک هزار و 400 پرسنل دارد که 78 درصد از آنان زنان هستند، همچنین 80 درصد از کارشناسان و کارشناسان ارشد در مراکز غیرمستقیم بهزیستی را نیز زنان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: بهزیستی برای صیانت از مردم در حوزه‌های پیشگیری فعالیت می‌کند و در حال حاضر 10 هزار زن سرپرست خانوار را تحت پوشش دارد که نیازمند حمایت‌های گسترده‌تری هستند، بیش از 250 مرکز توانبخشی شبانه روزی در اصفهان فعالیت می‌کنند که توسط خیران و با یارانه دولتی اداره می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه 110 هزار معلول در اصفهان زندگی می‌کنند که 39 درصد آنان زنان هستند، گفت: باید برای زنان معلول نیز فکری شود، آنان نیازمند حمایت بیشتری هستند.

وی با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی در اصفهان گفت: در حال حاضر 16 مرکز فوریت اجتماعی در اصفهان فعالیت می‌کنند که زنان و کودکانی را که در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند تحت پوشش قرار داده‌اند.

صادقی با اشاره به ارتباط بهزیستی در حوزه فعالیتی امور زنان بیان کرد: در مصوبه دولت پیش بینی شده است که 30 درصد از مناصب مدیریتی به زنان واگذار شود، اکنون 25 درصد از مناصب مدیریتی بهزیستی در اختیار زنان است و تا پایان امسال بالای 40 درصد از این مناصب به زنان سپرده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با سیاست‌گذاری‌های جدید، معاونت امور زنان ریاست جمهوری بتواند برنامه‌های حمایتی موثرتری را برای زنان سرپرست خانوار و دختران در معرض آسیب‌های اجتماعی اجرایی کنیم.

 

انتهای پیام/م

 

۲۵۰ مرکز توانبخشی در اصفهان توسط خیران و با یارانه دولتی اداره می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.