جمع‌آوری امضا برای استیضاح رئیس‌جمهور عراق

یکی از نمایندگان پارلمان عراق تاکید کرد نمایندگان تلاش خود را برای جمع آوری امضاء جهت طرح سئوال از رئیس جمهور آغاز کرده اند.

جمع‌آوری امضا برای استیضاح رئیس‌جمهور عراقبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، عبدالکریم عبطان از چهره های مطرح ائتلاف ملی عراق در گفتگو با الحدث اظهار داشت، طرحی که فؤاد معصوم برای حل موضوع همه پرسی در کردستان پیشنهاد کرده است، دیر ارائه شد در نتیجه نمایندگان در حال جمع آوری امضاء هستند تا بتوانند از رئیس جمهوری سئوال کنند.

وی افزود: انتظار ما این بود که فؤاد معصوم در چارچوب قانون اساسی عمل کند و در چارچوب قانون اساسی سخن بگوید، صحیح نیست که او نقش میانجی را بازی کند، او باید تدابیری را اتخاذ و ابلاغ کند که عمل کردن آن برای همه طرف ها در عراق الزام آور باشد زیرا از نگاه مردم کشور او مدافع قانون اساسی است، اما وقتی جانبدارانه عمل می کند صفت حقوقیش را از دست می دهد، تفاوتی نیست که اقدام جانبدارانه اش در موضوع همه پرسی باشد یا هر موضوع دیگری.

به همین منظور همانگونه که بارها از او خواسته ایم باز هم تاکید می کنیم که تو ملزم به اجرای قانون اساسی هستی، باید بگویی همه پرسی بر خلاف قانون اساسی است، آنچه نباید برای تو پنهان بماند این است که ما جمع آوری امضا را در پارلمان آغاز کرده ایم تا رئیس جمهوری را استیضاح کنیم.

انتهای پیام/

استیضاح فواد معصوم در مسئله همه پرسی کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار