مدیرکل کمیته امداد استان قم؛

کمک 14 میلیاردی مردم قم به کمیته امداد

در طول پنج ماه اخیر مردم استان در مجموع مبلغ 14 میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛  اکبر میرشکار  با اشاره به کمک‌های مردم استان قم به کمیته امداد اظهار کرد: مردم این استان بسیار خیر هستند و در طول پنج ماه اخیر مردم قم در مجموع مبلغ 14 میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کردند.

وی ادامه داد: امسال تاکنون مردم استان قم بیش از چهار میلیارد تومان کمک به صندوق صدقات ریختند. همچنین در این مدت کمک‌های مردم استان در قالب طرح اکرام ایتام حدود چهار میلیارد تومان بود و مردم قم امسال تاکنون کمک‌های متفرقه ای را به میزان چهار میلیارد تومان در قالب‌های نقدی و کالایی به کمیته امداد داشتند.

مدیرکل کمیته امداد استان قم افزود: سیاست این کمیته این است که با داشتن نگاه فرهنگی برای توانمندشدن خانوارهای زیر پوشش خانوار کمیته امداد تلاش کند تا این خانوارها پس از توانمند شدن از زبر پوشش این کمیته خارج شوند، باید تلاش کنیم روزی برسد که دیگر هیچ نیازمندی در استان قم وجود نداشته باشد و برای تحقق این هدف سعی می‌کنیم.

میرشکار با اشاره به تشکیل اداره ویژه زنان سرپرست خانوار در کمیته امداد استان قم اظهار کرد: این اداره ویژه 26 کارمند خانم دارد و حدود چهار هزار و 800 خانوار زیر پوشش اداره ویژه زنان سرپرست خانوار کمیته امداد استان هستند.

وی ادامه داد: طرح مددکاری اسلامی کمیته امداد در ابتدا به صورت آزمایشی در منطقه پردیسان برگزار شد و در اجرای این طرح در آن منطقه از ظرفیت 50 طلبه خواهر و برادر استفاده کردیم، در اجرای این طرح 24 شغل برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شد و توانستیم که 70 میلیون تومان کمک را از خیرین جذب کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قم در پایان خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های خوبی برای اجرای طرح مددکاری اسلامی در این کمیته ایجاد شده است، این طرح در شهر قم علاوه بر منطقه پردیسان در منطقه نیروگاه هم اجرا می‌شود، همچنین اکنون شاهد اجرا شدن طرح مددکاری اسلامی در 9 استان کشور هستیم. 

انتهای پیام/ت

کمک 14 میلیارد تومانی مردم قم به کمیته امداد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار