راه سعادت جامعه از احیای امربه‌معروف و نهی‌ از ‌منکر می‌گذرد

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: ‌راه سعادت جامعه از احیای امر به‌معروف و نهی‌ از منکر می‌گذرد.

راه سعادت جامعه از احیای امربه‌معروف و نهی‌ از ‌منکر می‌گذرد

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ نورعلی یاری گفت: محرم در فرهنگ اسلامی یک تاریخ زنده است، اما نه تاریخ روزمره و عادی زندگی بلکه یک تحول عمیق و انقلاب تاریخ ساز است و سرفصل شروع حماسه های عاشورایی محسوب می شود.

وی بیان کرد: در این ماه غم و اندوهی بی پایان در فراق مظلوم ترین مخلوق پروردگار، عالم را فرا گرفت تا به یاد بشر بیاورد که قرن ها پیش انسانی از نسل پاکان در راه رسیدن به سعادت حقیقی به پیکار با دشمنان متعصب شتافت و آموزگار درس ایثار، شجاعت و ازخودگذشتگی در این عالم خاکی شد.

فرمانده انتظامی استان ایلام اظهارکرد:عزاداری برای حضرت اباعبدا... الحسین و یاران با وفایش، انتقال فرهنگ شهادت به نسلهای آینده است.

وی با اشاره به اینکه فضای جامعه نیز در ماه محرم برای احیا و اشاعه معروف ها مهیاتر است ، افزود: برگزاری عزاداری ها در ماه محرم، بهترین فرصت برای احیا و اشاعه معروف ها است و اصولاً راه سعادت جامعه از احیا امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر می‌ گذرد و با اشاعه معروف ها در جامعه، منکرات خود به خود به حاشیه خواهند رفت.

وی با تاکید به تأثیرهای مثبت امر به‌معروف و نهی‌ از منکر در جامعه ادامه داد: اهتمام مردم،مدیران سازمان‌ها و ادارات به این موضوع تأثیر بسزایی در رفتار افراد جامعه خواهد داشت.

 یاری اضافه کرد:نقش هر مسلمان در تعیین سرنوشت جامعه و تعهدی که باید در پذیرش مسؤولیت های اجتماعی داشته باشد، ایجاب می کند که او ناظر و مراقب همه اموری باشد که پیرامون وی اتفاق می افتد.

انتهای پیام/ د

سعادت جامعه در گرو امربه معروف و نهی از منکر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.