سرهنگ قهرمانی تشریح کرد؛

نقش طلایی تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل(ع) در دوران دفاع مقدس و عملیات راهبردی مرصاد

معاون روابط عمومی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در نزسا ابعاد نقش این یگان را در دوران جنگ تحمیلی و عملیات راهبردی مرصاد تشریح کرد.

نقش طلایی تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل(ع) در دوران دفاع مقدس و عملیات راهبردی مرصادسرهنگ پاسدار محمدجواد قهرمانی معاون روابط عمومی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نقش تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل(ع) در دوران دفاع مقدس و به‌ویژه عملیات مرصاد، اظهار کرد: تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل(ع) در سال ۶۲ تأسیس شد و در عملیات‌های مختلفی شرکت کرده بود.

وی افزود: تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل(ع) که اکنون به عنوان یک تیپ قدرتمند شناخته می‌شود در دوران دفاع مقدس نقش موثر و مهمی داشت.

سرهنگ قهرمانی با بیان اینکه تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل(ع) در عملیات‌های دوران دفاع مقدس همچون والفجر ۶ نقش تعیین کننده‌ای داشت، تصریح کرد: نخستین خطی که به این لشکر عملیاتی اختصاص دادند، خط جفیر بود.

وی با اشاره به نقش مهم و موثر تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل(ع) در عملیات مرصاد، گفت: گروهک تروریستی منافقین با همکاری اربابانش تلاش می‌کرد تا با تشکیل صفی طولاتی از زره پوش‌ها به کشورمان حمله کند که این طرح با حضور یگان‌هایی از سپاه از جمله لشکر ۵۷ حضرت ابولفضل(ع) نقش اساسی در خنثی سازی آن داشت و موجب شد تا منافقین متحمل شکست سختی شوند.

معاون روابط عمومی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه درباره کمک‌های کشور‌های منطقه به منافقین گفت: منافقین علاوه بر پشتوانه زرهی از نفربر‌های بدون شنی کاسکاول برزیلی هم استفاده می‌کردند تا سرعت پیشروی آنها را در میدان نبرد افزایش دهد.

سرهنگ قهرمانی ادامه داد: منافقین همچنین از تویوتا‌های پیشرفته‌ای استفاده می‌کردند که حتی قطعات آن در کشور ما به سختی یافت می‌شد. این تجهیزات پیشرفته منافقین نشان می‌دهد که آنها از چه کمک بین‌المللی برای ضربه زدن به ایران استفاده می‌کردند که البته این اقدام آنها در سال ۶۷ با شکست قطعی مواجه شد.

وی اضافه کرد: منافقین در سال ۶۷ جنایت‌های گسترده‌ای را در حمله خود به چهارزبر مرتکب شدند.

سرهنگ قهرمانی با بیان اینکه تا قبل از عملیات خیبر ارتفاعات کله قندی و زبیدات در کنترل تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل(ع) بود بیان داشت: شروع عملیات رسمی تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل(ع) در والفجر ۶ بود. در این عملیات لشکر ۵۷ با سه گردان انبیا، ابوذر و ثارالله از تنگه چزابه در یک عملیات ایذایی و قبل از عملیات خیبر وارد میدان شد و تلفات زیادی از دشمن در این عملیات گرفت.

وی گفت: در عملیات کربلای ۴، کربلای ۵، عملیات والفجر ۱۰ و عملیات‌های مختلفی در شمال و جنوب و غرب کشور حضور داشت. آخرین عملیاتی که تیپ ۵۷ شرکت کرد عملیات مرصاد بود که با ۳ گردانی که در چهارزبر یا همان گردنه مرصاد داشت، با کمک دیگر یگان‌ها جلوی حرکت دشمن را سد نمودند و در شکست دشمن نیز به جهت اینکه لشکر ۵۷ ابوالفضل نزدیکترین یگان به منطقه عملیاتی بود به سرعت خود را به کرمانشاه رساند و در محور چارزبر و اسلام آباد با کوردلان منافق درگیر و به لطف خدا شکست همیشگی را برای آنان رقم زد.

وی در پایان با اشاره به استقبال مردم منطقه غرب از رزمندگان اسلام یادآور شد: استقبال مردم از رزمندگان به اندازه‌ای بود که پس از پیروزی مردم در شهر جشن گرفتند و شادی کردند. منافقین به خیال خام خود فکر می‌کردند که مردم با آنها همراه خواهند شد، اما در عمل اینگونه نشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار