مدیرکل دامپزشکی استان سمنان;

انجام کشتار دام‌ در کشتارگاه‌های فعال استان سمنان

برای جلوگیری از خطر احتمالی بیماری‌های ناشی از کشتار غیربهداشتی در ماه محرم کشتار دام بهتر است در کشتارگاه های فعال این استان انجام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد سعیدی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت : برای جلوگیری از خطر احتمالی بیماری‌های ناشی از کشتار غیربهداشتی در ماه محرم مانند سیاه‌زخم با انتقال خون‌آلوده به ویژه برای کودکان و سالخوردگان، کشتار دام بهتر است در 6 کشتارگاه فعال استان سمنان انجام شود.


وی با اشاره به این که در کنار برخی از تکایا پوست دام بعد از کشتار در شرایط نامناسب جمع آوری می شود، افزود: کشتارگاه ها حتی بعد از ذبح دام آمادگی پوست‌کنی و خرید پوست دام را دارد.


مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به نیت خیر و خلوص مومنان در ادای نذورات حسینی و احترام به مقام والای شهدای کربلا، به شهروندان توصیه کرد: برای ادای این نذورات دام سنگین در هیات ها و تکایا و میدان ها ذبح نشود و در صورت امکان، ابتدا در کشتارگاه ها یا در مکان‌هایی که آبراه و فاضلاب وجود داشته باشد این قربانی‌ها انجام شود.


سعیدی افزود: در برخی موارد عده ای سودجو در ماه محرم با سوء استفاده از نیت خیر مردم و با هدف منفعت مالی خود، طیور بیمار و آلوده با قیمت پایین عرضه می کنند که خرید و قربانی کردن این طیور از نظر سلامت و بهداشت، بسیار خطرناک است و مورد تایید دامپزشکی نیست.


وی با اشاره به این که روند اننقال بیماری مشترک بین انسان و دام 10 روز بعد از ورود آلودگی بروز می کند، افزود: این مساله نشان دهنده اهمیت رعایت بهداشت و توجه به توصیه‌های دامپزشکی است.


سعیدی بیان داشت : 28 گروه ثابت و سیار در قالب دامپزشک، ناظر و بازرس بر کشتار دام شرعی و بهداشتی در ماه محرم به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا در سراسر استان سمنان نظارت می کنند.


مدیر کل دامپزشکی استان سمنان یاد آور شد: مردم برای ادای نذورات و قربانی، دام سبک، سنگین و طیور مورد نیاز را از مراکز مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند.


انتهای پیام / ه


انجام کشتار دام‌ در 6 کشتارگاه فعال استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار