امام جمعه دامغان ؛

آغاز سال تحصیلی برای 13 هزار دانش آموز دامغانی

برای 13 هزار دانش آموز دامغانی روز شنبه یکم مهر با نواختن زنگ مهر و مقاومت سال تحصیلی جدید آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ حجت الاسلام سید محمد حسینیان امام جمعه دامغان در مراسم نواختن زنگ مهر و مقاومت آغاز سال تحصیلی 96-97 در دبیرستان دخترانه شاهد دامغان، گفت: معلم با شکوفا کردن مغز دانش آموزان، زمینه رشد و تعالی استعدادها رافراهم می کند.

 

امام جمعه دامغان ، به نقش معلم در تعلیم و تربیت دانش آموزان اشاره کرد و افزود : معلمی شغل انبیاست که شرافت او در آموزه های دینی است.

 

وی با بیان اینکه معلم، دارای عزت و شرافت است که باید مقام او در هر حال حفظ شود چرا که اصلاح جامعه برای تربیت صالح، وظیفه اصلی معلمان است و خروجی فعالیت معلمان در جامعه مشهود است، تصریح کرد: علم همچون نوری است که خداوند متعال در قلب هر کس که بخواهد می تاباند که وسیله این لطف خداوندی، معلم است.

 

حجت الاسلام حسینیان علم را مقدمه اخلاق و تهذیب نفس عنوان کرد و اظهار داشت : دانش آموزان مسوولان آینده کشور هستند که باید تا سربلندی ایران از آرمان های نظام دفاع کنند.

 

امام جمعه دامغان، به همزمانی آغاز مدارس با ماه محرم اشاره کرد و افزود : نهضت عاشورا درس ایثار، مقاومت، شهامت، ایستادگی و شهادت را در خورد دارد و باید نقش نهضت عاشورا در اعتلای انقلاب ایران برای دانش‌آموزان معرفی شود.

 

در این آیین با حضورابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، علی اصغر مجد فرماندار و دیگر مسوولان شهرستان دامغان، 13 هزار دانش آموز دامغانی در یکصد و پنج مدرسه سال تحصیلی 96-97 خود را آغاز کردند که یک هزار و 200 نفر از آنان کلاس اولی هستند.


انتهای پیام / ذ


آغاز سال تحصیلی هزار و 200 دانش آموز کلاس اولی دامغان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.