لاوروف خواستار خویشتنداری آمریکا و کره شمالی شد

در پی افزایش جنگ لفظی میان واشنگتن و پیونگ‎‌یانگ، وزیر خارجه روسیه از آمریکا و کره شمالی خواست آرامش خود را حفظ کنند و به راهی منطقی برای حل تنش‌ها بیاندیشند.

روسیه خواستار حفظ آرامش کره شمالی و آمریکا شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از اینکه کره شمالی تهدید کرد یک بمب هیدروژنی را بر فراز اقیانوس آرام آزمایش می‌کند و موج جدیدی از درگیری‌های لفظی میان سران کره‌شمالی و آمریکا بالا گرفت، روسیه روز جمعه از این دو کشور خواست آرامش خود را حفظ کنند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این اعلام کرده بود اگر کره شمالی کشورش یا متحدانش را تهدید کند آن را «به طور کامل ویران می‌کند». «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، نیز در واکنش به لفاظی ترامپ گفت: «او یک پیر خرفت آمریکایی است که از نظر ذهنی مشکل دارد و به شدیدترین شکل با او مقابله خواهد شد». ترامپ روز بعد (جمعه) در واکنش به این سخنان، کیم جونگ اون را یک «مرد دیوانه» توصیف کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل درباره تنش‌های به وجود آمده بین کیم و ترامپ به خبرنگاران گفت: «ما مجبوریم افراد عجول و بی‌فکر را آرام کنیم. ما در جستجوی یک رویکرد منطقی هستیم و پذیرای رویکردی که بر پایه احساسات است و بچه های کودکستانی درگیر آن هستند، نیستیم».

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با «ای‌بی‌سی» گفت تحریم‌ها و خواست کشورهای مختلف جهان برای حل مشکل کره شمالی می‌تواند این کشور را به مذاکرات برگرداند؛ اما اذعان کرد اظهارات شدیدالحن کره شمالی واشنگتن را به چالش کشیده است.

«ری یانگ هو» وزیر خارجه کره شمالی، نیز روز پنج‍شنبه هشدار داد کیم آزمایش یک بمب هیدروژنی در مقیاسی بی‌سابقه را بر فراز اقیانوس آرام در نظر دارد. ری که قرار است روز شنبه (امروز) در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند اعلام کرد جزئیات دقیق تصمیم کیم جونگ اون را نمی‌داند.

تیلرسون در واکنش به اظهارات وزیر خارجه کره شمالی گفت تلاش‌های دیپلماتیک آمریکا برای حل این بحران همچنان ادامه خواهد داشت، اما تمام گزینه‌های نظامی همچنان روی میز است.

کره شمالی تاکنون 6 آزمایش هسته‌ای زیر زمین انجام داده است و کارشناسان بر این باورند که اگر این کشور آزمایشی را در جو زمین انجام دهد نشان‌دهنده‌ پیشرفت آن در برنامه تسلیحاتی آن است. چین در سال 1980 مشابه چنین آزمایشی را انجام داد و کره شمالی پس از چین نخستین کشوری خواهد بود که این عمل را انجام می‌دهد.

یک مقام ارشد آمریکایی که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد واشنگتن تهدید کیم را جدی می‌گیرد و هرگونه آزمایشی که در جو زمین انجام ‌شود قاعده بازی را تغییر می‌دهد. اما این مقام اعلام کرد سوالاتی درباره قابلیت‌های فنی کره شمالی وجود دارد و به نظر می‌رسد پیونگ‌یاگ قادر نباشد چنین آزمایشی را انجام دهد.

انتهای پیام/

لاوروف خواستار حفظ آرامش کره شمالی و آمریکا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار