امیرگلفام در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس:

37 کشور جهان حامی صدام بودند/ آمریکا صرف یک توافق از جنگ پا پس نکشید

رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گفت: امریکا صرف یک توافق از جنگ پا پس نکشید، بلکه قدرت نیروهای مسلح موجب عقب‌نشینی آنها از حمله شد.

37 کشور جهان حامی صدام بودند/ آمریکا صرف یک توافق از جنگ پا پس نکشیدبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس آجا طی سخنانی در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس که امروز(شنبه، یکم مهر) در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزارشد، اظهار کرد: در دفاع مقدس خیلی از الگوها نشان می داد موفقیت‌ها نصیب جمهوری اسلامی بسیار کم باشد ولی تبعیت از نهضت عاشورا موجب شد جمهوری اسلامی بر مشکلات پیروز شود.

وی با بیان اینکه خاستگاه بسیاری از علوم مراکز و دانشگاه‌های بزرگ نظامی است، بیان کرد: خیلی از بحث‌های هایتک در حوزه‌های نظامی کار می‌شود که در بسیاری از این حوزه‌ها ما نیز فعالیت داریم.

امیر گلفام ادامه داد: تمام اساتید، نظامیان، صاحبان قدرت و ژنرال‌های آمریکایی این دوران را بهترین زمان حمله به ایران می‌دانستند.

رئیس سازمان حفظ آثار وارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه با تشکیل دولت جمهوری اسلامی ایران تهاجم‌های مختلفی از سمت و سوی‌های مختلف کشور شکل گرفت بیان کرد: دشمنان در ابتدا به دنبال سازش انقلاب و سپس تجزیه ایران را پیگیری می‌کردند. در شمال غرب کشور چریک های فدایی و همچنین گروهی در کردستان و آذربایجان غربی به دنبال تجزیه بودند.

امیر گلفام بیان داشت: پس از انقلاب ترورها شکل گرفت، دشمنان شهید قرنی فرمانده ارتش و شهید مطهری، دو بال اقتدار نظامی و فرهنگی را به شهادت رساندند.

رئیس سازمان حفظ آثار وارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه 37 کشور زمان جنگ حامی صدام بودند، گفت: عربستانی‌ها به اقرار خودشان 45 میلیارد دلار به صدام کمک کردند که بالغ بر 100 میلیارد دلار صدام ذخیره ارزی داشت.
 
وی ادامه داد: شرق و غرب به صدام گفته بودند که آنها پیروز خواهند شد؛ اما با انرژی بسیار خوبی که امام(ره) به نیروهای مسلح و مردم وارد کردند خیلی‌ها به جنگ ورود پیدا کردند.

امیر گلفام با بیان اینکه 31 شهریور همزمان با شروع جنگ شهید نامجو وزیر دفاع گروه بی نام‌ها را تشکیل داد، بیان کرد: افسران تحصیل کرده نیروی زمینی و هیات‌های علمی جزء این گروه بودند.

رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس با تأکید بر اینکه گزینه نظامی و حمله به ایران روی میز آمریکا بوده، گفت: حقیقتا گزینه‌هایی روی میز بود؛ اما اگر حمله نکردند به واسطه اقتدار نیروهای مسلح و پشتیبانی مردم از نظام بود در غیراینصورت حضور امریکایی‌ها در عراق، افغانستان و پاکستان یک حضور همه جانبه برای حمله به ایران بود و نباید فکر کنیم با یک مذاکره سیاسی این تهدید از جمهوری اسلامی رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار