عاشورا مصون کننده جوانان از فرهنگ منحط غربی است

امام جمعه ایلام گفت: اگر می خواهیم جوانان و نوجوان را در برابر فرهنگ منحط غربی مصون سازی کنیم، باید فرهنگ انسان ساز عاشورا و قیام امام حسین (ع) همچنان زنده بماند.

عاشورا مصون کننده جوانان از فرهنگ منحط غربی است

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی روز شنبه در آیین بازگشایی مدارس بیان کرد: کشورهای استکباری امروزه با تبلیغات رنگارنگ و بهره برداری از جدیدترین شیوه های ارتباطی تلاش دارند جوانان و نوجوان را جذب برنانه های فاسد و مبتذل خود کرده و با فرهنگ اصیل اسلامی، ایرانی دور کنند.

وی اظهارکرد: ولی به کوری چشم دشمنان فرهنگ غنی تشیع که مشحون از وفاداری و فریاد حمایت از مظلوم و نفرت از ظالم است، تاکنون توانسته در برابر این هجمه ها ایستادگی کند و بدون شک این برهه نیز با شکست دشمنان سپری خواهد شد.

امام جمعه ایلام اظهارکرد: ملت ایران با تاسی به فرهنگ و قیام امام حسین (ع) در برابر هر گونه زیاده خواهی دشمنان ایستادگی کرده و امروز نیز نسل های سوم و چهارم انقلاب با حضور در عتبات عالیات در عراق و سوریه به جانفشانی در راه خاندان اهل البیت (ع) می پرزدازند و امثال شهید حججی تنها نمونه ای از این جوانان غیور و سلحشور هستند.

لطفی افزود: باید اصل و هدف پیام عاشورا و عظمت این قیام خونین و تاریخی برای دانش آموزان توسط اولیای مدارس به روشنی بازگو شود تا این دانش آموزان آینده ساز ضمن آشنایی با حرکت تاریخی امام حسین (ع) در زنده نگاه داشتن و پاسداشت آن بیشتر اهتمام ورزند.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نظام آموزش و پرورش بر اساس مبانی اسلامی متحول شد، ادامه داد: این تحول نظام آموزشی بر اساس گفتمان های الهی گونه امام و رهبری شکل گرفت.

انتهای پیام/ د

عاشورا و قیام انسان ساز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.