نواخته شدن زنگ مهر ومقاومت در مدارس شاهرود

به مناسبت آغاز سال تحصیلی ، صبح روز شنبه زنگ مهر و مقاومت در مدرسه های شهرستان شاهرود نواخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛  در مراسم آغاز سال تحصیلی تازه که در دبیرستان نمونه دخترانه 15 خرداد برگزار شد، فرماندار شاهرود در سخنانی با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: دانش آموزان ایران اسلامی در دفاع مقدس نقش شایسته ای را ایفا کردند.

 

سید محمدرضا هاشمی فرماندار شاهرود با بیان این که ، میانگین سنی بخش زیادی از شهدای هشت سال دفاع مقدس 16تا 21 سال بود، افزود: بیشتر این شهدا نیز دانش آموز بودند.

 

فرماندار شاهرود امنیت پایدار کشور را مدیون فداکاری های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس خواند و اظهار داشت : این در حالی است که آتش جنگ در برخی کشورهای منطقه زبانه می کشد.

 

وی به تقارن هفته دفاع مقدس و ماه محرم نیز اشاره کرد و افزود : همان طور که جنگ به ملت ایران تحمیل شد همان گونه نیز جنگ در عاشورا به امام حسین (ع) تحمیل گردید.

 

هاشمی به برخی از مشترکات دفاع مقدس و عاشورای امام حسین (ع) و یارانش اشاره کرد و دفاع از ارزش ها ، روشن شدن چهره نفاق و تزویز ، معنویت و نیایش های شبانه و تشنه شهید شدن بسیاری از رزمندگان را از جمله این مشابهت ها خواند.

 

فرماندار شاهرود با اشاره به سخنی از امام خمینی (ره) در مورد برکات دفاع مقدس ، بیان داشت : پیشرفت های به دست آمده در بخش های مختلف و تاثیرگذاری ایران در منطقه و جهان اسلام از جمله این برکات است.

 

هاشمی تصریح کرد : اگر امروز رییس جمهور کشورمان در سازمان ملل جواب یاوه گویی های ترامپ را می دهد ، این امر برگرفته از فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس است.

 

فرماندار شاهرود افزود : معلمان و فرهنگیان به تنهایی نمی توانند بار سنگین تعلیم و تربیت دانش آموزان را بردوش کشند ، بنابر این خانواده ها نیز باید مشارکت فعال نمایند.

 

انتهای پیام / ذ


زنگ مهر ومقاومت در مدارس شاهرود نواخته شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار