فراخوان حزب مخالف فرانسه برای برپایی تظاهرات علیه مکرون

رهبر حزب چپ فرانسه از طرفدارانش خواست امروز علیه دولت «امانوئل مکرون» یک تظاهرات عمومی در پاریس برپا کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ «ژان لوک ملانشن»، رهبر حزب چپ و مخالف دولت در فرانسه، از هوادارانش خواست در اعتراض به اصلاحات قوانین کار که از سوی دولت «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور این کشور، اعمال شده است، در پاریس تظاهرات کنند. این یک آزمون جدی برای مکرون و ملانشن به حساب می آید که نشان می‌دهد کدامیک در تعیین سیاست های کشور تاثیرگذارتر هستند.

ملانشن در حزب «فرانسه مقتدر» با انتشار نوشته هایی از مردم خواست تظاهرات در پاریس را از ساعت 14 به وقت محلی آغاز کنند. وی همچنین در این برگه های فراخوان نوشته است: ما به آنها اجازه نمی دهیم با خالی کردن جیب فقرا، ثروتمندان را تغذیه کنند!

فراخوان ملانشن شبیه به مبارزه «فیدل کاسترو»، رهبر انقلابی کوبا، است که از آن به عنوان یک کودتای اجتماعی یاد می شود.

نظرسنجی های اخیر نشان می دهد ملانشن به قدرتمندترین مخالف سیاسی مکرون تبدیل شده است. «آدریان کاتننس»، یکی از قانونگذاران حزب «فرانسه مقتدر»، اظهار کرد: امانوئل مکرون یک کُشتی تن به تن را با مردم فرانسه آغاز کرده است؛ اما من فکر می کنم ما می توانیم آن را (اصلاحات کارگری) متوقف کنیم. هدف ما متقاعد کردن کسانی است که تصمیم ندارند برای اعتراض به خیابان بیایند.

مقامات این حزب اعلام کردند 150 اتوبوس برای انتقال معترضان از سراسر فرانسه به پاریس اختصاص یافته است.

مقامات دولت ماکرون معتقدند قوانین سختگیرانه حمایت از حقوق کارگران، موجب فرار سرمایه گذاران و شرکت‌های بزرگ جهان از فرانسه می شود. اغلب اتحادیه های کارگری در فرانسه ادعا می کنند یکی از دلایل بالای بیکاری در این کشور، قوانین پیچیده کار نیست؛ بلکه سودجویی بیش از حد صاحبان پول و سرمایه است.

بخشی از اصلاحات قانون کار در فرانسه از ماه دسامبر اجرایی خواهند شد و سپس تمام اصلاحات بطور کامل تا پیش از پایان سال ۲۰۱۸ به اجرا گذاشته می شوند.

بر اساس آمارهای رسمی در فرانسه، فقط ۸ درصد کارگران عضو یک اتحادیه کارگری هستند، به این ترتیب اکثر آنها خارج از چارچوب‌های اتحادیه‌ ها و سندیکاهای کارگری مشغول به‌ کارند. به همین دلیل در بیشتر موارد کارگران مجبورند شخصا در جزئیات قرارداد کاری با کارفرما به توافق برسند.

 

انتهای پیام/

فراخوان برای برگزاری تظاهرات علیه مکرون در پاریس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار