جلوگیری از بحران بیابانزایی در استان سمنان نیازمند اعتبار

برای جلوگیری از تشدید بحران بیابانزایی در عرصه های بیابانی استان سمنان بیش از 2 هزارمیلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علینقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت : افزایش پوشش گیاهی به دلیل قاچاق بی رویه تاغزارها در مناطق بیابانی سمنان اجتناب ناپذیراست.


وی افزود : برای جلوگیری از تشدید بحران بیابانزایی در عرصه های بیابانی سمنان بیش از 2 هزارمیلیارد ریال اعتبار نیازاست، اما تاکنون به دلایل مختلف برای رفع این معضل، اعتبار قابل توجهی در چندسال گذشته تخصیص نیافته است.


حیدریان تصریح کرد: سالانه بیش از 20 تن تاغ از عرصه های بیابانی سمنان به استانهای همجوار برای تهیه زغال قاچاق می شود و همکاری دستگاه قضایی و فرماندهی انتظامی استان برای دستگیری و پیگرد قانونی قاچاقچیان ضروری است.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: تشدید بحران بیابانزایی سالانه بیش از 30 میلیارد ریال از نظر اقتصادی و زیست محیطی به سمنان خسارت می زند و با نگاهی اصولی و واقع‌بینانه برای رفع این چالش مهم اقدام کرد.


حیدریان با بیان اینکه کاهش پوشش گیاهی در عرصه های بیابانی سمنان در گسترش ریزگرد و آلودگی هوا تاثیرگذار است، گفت: اکنون شهرستان های سمنان و گرمساربه دلیل همجواری با عرصه های بیابانی، همواره در زمستان با آلودگی نسبی هوا روبه رو هستند.


انتهای پیام / ه


قاچاق سالانه بیش از 20 تن تاغ از عرصه های بیابانی استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار