مدیرکل دامپزشکی بوشهر:

واکسیناسیون رایگان تب برفکی در استان بوشهر آغاز شد

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از آغاز واکسیناسیون رایگان تب برفکی در استان بوشهر خبر داد.

واکسیناسیون رایگان تب برفکی در استان بوشهر آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مرتضی بحرانی صبح شنبه در حاشیه اجرای این طرح اظهار داشت: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های ویروسی واگیر دامی در نشخوار کنندگان همچون گاو، گوسفند و بز است که در زمان بروز و شیوع بیماری موجب تلفات سنگین در گوساله‌ها، بره و بزغاله‌ها، کاهش وزن، کاهش تولید شیر و در نهایت خسارت سنگین در صنعت دامداری‌ها می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از راه‌های ورود عوامل بیماری تردد و نقل و انتقال بدون ضابطه دام بوده که در صورت آلودگی می‌تواند جمعیت دامی استان را تحت مخاطره جدی قرار دهد.  به منظور ایمن سازی جمعیت دامی استان در مرحله اول، طرح فاز دوم «واکسیناسیون رایگان تب برفکی» در دام سنگین (گاو و گوساله) در قالب ۲، ۶ اکیپ عملیاتی با مشارکت بخش دولتی و بخش خصوصی به مدت ۲، ۰ روز کاری از تاریخ اول مهرماه لغایت ۳، ۰ مهرماه سالجاری اجرا می‌شود. به منظور اجرای هرچه کامل‌تر طرح واکسیناسیون رایگان تب برفکی در جمعیت گاوی رعایت برخی الزامات توسط دامداران مورد توجه قرار گیرد.

وی خواستار همکاری کامل دامداران در زمان مراجعه اکیپ‌های عملیاتی دامپزشکی برای واکسیناسیون تب برفکی در دام‌ها شد و ادامه داد: اطلاع رسانی به موقع دامداران در زمان بروز و شیوع تب برفکی در دامداری به شبکه دامپزشکی شهرستان برای اقدامات سریع و ضربتی کنترل بیماری ضروری است. تمامی واحد‌های پرواربندی و سایر دامداری‌ها رعایت کامل موازین بهداشتی و قرنطینه‌ای و کنترل تردد افراد متفرقه و وسایل نقلیه در دامداری‌ها را داشته باشند.

انتهای پیام /پ

واکسیناسیون رایگان تب برفکی در استان بوشهر آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.