نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ نشان می‌دهد؛

نگرانی از اقدامات جنجالی دولت آمریکا در راس نگرانی‌های مردم این کشور است

براساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی موسسه گالوپ، نارضایتی آمریکایی‌ها از دولت در راس همه نگرانی‌های آنان قرار دارد.

نگرانی از اقدامات جنجالی دولت آمریکا در راس نگرانی‌های مردم این کشور استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز، «مگان برینان»، تحلیلگر موسسه افکارسنجی گالوپ با اشاره به نتایج تحقیقات جدید این موسسه که در آن دولت آمریکا مقصر درجه اول مشکلات در این کشور شناخته شد، گفت: «آمریکایی ها همچنان نارضایتی از دولت را در راس همه و به عنوان مشکل بزرگ آمریکا ذکر می کنند».

نگرانی در مورد تنش های نژادی در کشور در جایگاه دوم قرار دارد و و به دنبال آن مهاجرت و نبود وحدت در آمریکا در جایگاههای سوم و چهارم قرار دارند.

برخی نگرانی ها نیز به یک اندازه هستند. وضعیت مراقبت های بهداشتی (بیمه سلامت)، اقتصاد و تهدیدهای کره شمالی نیز در جایگاه پنجم قرار می گیرند و به دنبال آن بیکاری، زوال اخلاقی ملت و فاجعه های طبیعی همگی در جایگاه ششم قرار می گیرند.

رسانه های خبری در این نظرسنجی خیلی خوب نبودند. رسانه ها در فهرست 10 مشکل برتر، در رتبه هفتم قرار داشتند- که همراه با نگرانی ها درباره جرم و خشونت، مسائل مربوط به محیط زیست یا آلودگی در یک ردیف قرار گرفتند. نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که آمریکایی ها درخصوص مصرف مواد مخدر، فقر، تروریسم، تورم، بدهی دولت، تهدید جنگ، سیستم قضایی و امنیت ملی کمتر از وضعیت رسانه ها نگران هستند و نگرانی آنها از رسانه‌های خبری بیشتر از نگرانی در این موارد است.

با این وجود، یک جنبه وجود دارد که می تواند در این پژوهش مثبت درنظر گرفته شود. نگرانی در مورد اقتصاد - که شامل نگرانی در مورد بیکاری، مالیات، شکاف بین غنی و فقیر و کسری بودجه دولتی است- کمترین میزان نسبت به یک دهه گذشته است. در مقایسه با میزان بالای 86 درصدی تحقیقات مشابه در سال 2009 و 72 درصدی در سال 2013 ، هفتاد درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی جدید گفتند که در این باره (وضعیت اقتصادی) نگرانی وجود دارد.

در این نظرسنجی گالوپ که در سطح وسیعی انجام شده است، از پاسخ دهندگان خواسته شد تا مواردی را که آنها ابراز نگرانی می کنند، ذکر کنند. فهرست نهایی شامل بیش از 50 نگرانی متفاوت بود.

نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ نشان می دهد، شرکت کنندگان در پاسخ به این سوال که چه کسی می تواند مشکلات ما را حل کند؟ پاسخ های متفاوتی داشتند و 41 درصد گفتند که دموکرات ها و 34 درصد نیز گفتند که جمهوری خواهان می توانند این کار را انجام دهند و 25 درصد نیز مردد بودند و نظری اعلام نکردند.

این نظرسنجی بین ششم تا دهم ماه جاری میلادی (سپتامبر) در بین یک هزار و بیست و دو نفر از جوانان آمریکایی انجام شده است.

 

انتهای پیام/

 

مردم آمریکا بیشتر نگران چه چیزی هستند؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار