اجرای طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه ملایر

کارشناس مسئول معاونت فرهنگی اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: همزمان با سراسر کشور برنامه‌های سوگواره عاشورایی از ابتدای محرم در بقاع متبرکه این شهرستان برگزار می شود.

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه ملایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام  احمدوند،کارشناس مسئول معاونت فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر گفت: با توجه به بیانات رهبری در مورد تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی همزمان با سراسر کشور طرح بصیرت عاشورایی در ایام محرم  و صفر در بقاع متبرکه این شهرستان برگزار می شود.

وی افزود: این سوگواره با اهدافی چون تبیین جایگاه حکومت اسلامی و نقش ولایت فقیه در اداره جامعه اسلامی، بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و روشنگری نسبت به خرافات و انحرافات، تقویت باورهای دینی، تعمیق نهضت حسینی در جامعه و عمل به نیات واقفین در سطح بقاع متبرکه برگزار می شود.

 حجت الاسلام محمد احمدوند تصریح کرد: همچنین در این ایام مبلغان به مناطق مختلف این شهرستان اعزام می شوند که تبیین قیام امام حسین(علیه‌السلام)، برپایی نماز جماعت و پاسخگویی به سؤالات شرعی در خیمه‌های معرفت از جمله برنامه‌های روحانیون در محرم است.

کارشناس مسئول معاونت فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر ابراز داشت: تجمع بزرگ لبیک یا حسین(ع) تجمع بزرگ رهروان زینبی ، برگزاری مراسم عزاداری و سخنرانی در سطح امامزادگان، برگزاری همایش «احلا من العسل» ویژه دانش‌آموزان، برپایی خیمه های معرفت، تجمع لبیک یا رسول الله (ص) و همایش منشور عزت ازاهم برنامه های ایام محرم و صفر در این شهرستان است.

 حجت الاسلام احمدوند خاطرنشان کرد: درعزداری امام حسین(ع) باید علاوه بر نحوه به شهادت رساندن مظلومانه ابا‌عبدالله الحسین(ع)، شجاعت و دلاوری‌های سرور و سالار شهیدان، حضرت ابوالفضل(ع) و یاران و خانواده ایشان و فلسفه قیام سیدالشهدا(ع) نیز تبیین شود.

انتهای پیام/ ش

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ملایر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.