نواختن زنگ مدرسه؛

نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در بروجرد

همزمان با فصل بازگشایی مدارس زنگ مهر و مقاومت در مدرسه دخترانه شاهد با حضور مسئولین نواخته شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت الاسلام حسن ترابی، امام جمعه بروجرد در مراسم نواحتن زنگ مهر و مقاومت که در مدرسه دخترانه شاهد برگزار شد گفت: مسئله تعلیم و تربیت در هر کشوری حرف اول را می‌زند و در میان فرهنگ سازان، مدرسه و معلم پایه و اساس هستند.

 وی اضافه کرد: معلم و مدرسه سنگر حقیقی فرهنگی هستند که دانش آموزان را تحت پوشش قرار می‌دهند.

 امام جمعه بروجرد دانش آموزان را ذخیره آینده کشور دانست و افزود: نوجوانان و جوانان با کمال اعتماد و اطمینان در سنگر تعلیم و تربیت قرار می‌گیرند و دانش آ. موزان امانت‌هایی هستند که دراختیار آموزش و پرورش قرار گرفته و متولیان باید امانتدار خوبی برای امانت مردم باشند.

 به گفته وی مسئولیت متولیان آموزش و پرورش زیاد است و باید مراقبت زیادی صورت گیرد تا در این امانت خیانت نشود.

 حجت الاسلام ترابی با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار داشت: امنیت و آرامش را مدیون حماسه سازان دفاع مقدس و شهدا هستیم نه تنها امنیت و آ. سایش بلکه همه موفقیت‌ها و پیروزی‌های این ملت در عرصه‌های مختلف مدیون ایثارگری ایثارگران و آ. زادگان و شهداست.

 وی بیان کرد: سی و هفت سال پیش که نظام سلطه و استکبار جهانی جنگ تحمیلی را به مدت هشت سال آغاز کرد در آن مقطع حساس همه مردم به عرصه آمدند تا از کیان اسلام و از مرز‌های این آب و خاک دفاع کنند و با تمام به میدان آمدند و از این سرزمین دفاع کردند تا این ملت و جوانان بتوانند با عزت و عظمت راه امام ره را ادامه دهند و تا رسیدن به هدف این راه را بپیمایند.

 امام جمعه بروجرد تصریح کرد: بسیاری از کشور‌ها امنیت و آرامش کشور ما را ندارند و این نشان می‌دهد که نسل گذشته به وظیفه خود در قبال کشور عمل کردند و امروز جوانان و نوجوانان وظیفه دارید در سنگر تعلیم و تربیت مجاهدت علمی کنید تا بتوانید آینده خوبی را برای کشور رقم بزنید.

 به گفته وی امروز یکی از مولفه‌های قدرت کسب علم و دانش است و مسئولین باید همت زیادی برای آموزش و پرورش داشته باشند و مهمتر از آموز ش، پرورش و تربیت است که کمتر به پرورش و تربیت روح و جان این امانت‌ها اهمیت داده می‌شود.

 وی با اشاره به کمبود مربی پرورشی در مدارس افزود: برای بحث پرورشی باکمبود مربی روبرو هستیم و در جایی مربیانی که در این رشته تحصیل نکرده اند در این جایگاه قرار می‌گیرند و این ظلم است و نیاز به مربی و نیرو‌های کیفی در بحث پرورشی وجود دارد.

انتهای پیام/م

زنگ مهر و مقاومت در بروجرد نواخته شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.