تقویت هنرستان‌ها برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان

تقویت هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای می‌تواند مهارت‌ها را به دانش‌آموزان انتقال دهد تا هر دانش‌آموز با یک مهارت منطبق بر سلیقه و علایق خود بتواند وارد بازار کار شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیدمحسن حسینی‌مقدم مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش در مراسم بازگشایی مدارس و به صدا درآمدن زنگ مهر و مقاومت در مدرسه شهید جهازی اردبیل اظهار داشت: سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس در حالی امسال رقم می‌خورد که بهترین فرصت در تقارن این ایام با محرم و هفته دفاع مقدس به شمار آمده و معلمان و فرهنگیان باید سعی کنند به نسل آینده فرهنگ عاشورایی، درس ایستادگی، شجاعت، ظلم‌ستیزی و حمایت از مظلوم را به نسل‌های آینده انتقال دهند.

وی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام با الهام و الگو از شهدای کربلا با دلاوری و پای‌مردی صحنه‌های بی‌نظیری را در دفاع از این کشور رقم زدند، گفت: اگر امروز آرامش و امنیتی در این کشور برقرار است در سایه رشادت شهدا و ایثارگران است که ما باید برای نسل آینده این تاریخ باعظمت را تبیین کرده و زوایای هشت سال دفاع مقدس را تبیین کنیم.

مدیرکل دفتر فنی و  حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش عامل توسعه پایدار در هر کشور را توجه به سرمایه‌های انسانی دانست و بیان کرد: نقش آموزش و پرورش در تعالی و تربیت این سرمایه‌های عظیم نقش بی‌بدیل است و به فرموده مقام معظم رهبری مدرسه را باید کانون خلق دنیای آیند به شمار آوریم.

حسینی‌‌مقدم با بیان اینکه مدرسه محل پرورش و تعالی نسل آینده است که در این باب منطبق بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه‌ریزی‌ها و حرکت‌های تحولی را در پیش گرفته است، تصریح کرد: خوشحال هستیم که امروز آموزش و پرورش به یک گفتمان ملی و دغدغه همگانی تبدیل شده به طوری که در قالب پروژه مهر و به صدا درآمدن زنگ مهر و مقاومت شاهد حضور همه مسؤولان از استاندار، فرماندار و نماینده مجلس تا دیگر مسئولان استانی در این مراسم هستیم که این نشان از تبدیل شدن آموزش و پرورش به یک دغدغه همگانی است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به دنبال اجرایی کردن سند تحول بنیادین در همه ساحه‌های تربیتی و آموزشی است، افزود: نباید تک بعدی به مسئله آموزش و پرورش نگریسته شود بلکه نیازهای نسل امروز و آینده را باید به درستی درک کنیم تا بر اساس آن هدف‌گذاری‌ انجام شود.

حسینی مقدم تصریح کرد: آموزش و پرورش باید نسلی را تربیت کند تا با خلاقیت و نوآوری در مسیر ایجاد تحول در جامعه گام‌های جدی بردارد و در ارائه نقش الگویی به نسل جوان و نوجوان هم اولیا و هم معلمان تاثیرگذار هستند.

مدیرکل دفتر فنی و  حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: ما تنها با تکیه بر تقویت هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای می‌توانیم این مهارت‌ها را به دانش‌آموزان انتقال دهیم تا هر دانش‌آموز با یک مهارت منطبق بر سلیقه و علایق خود بتواند وارد جامعه شده و زمینه اشتغال آنها فراهم آید.

 

انتهای پیام/ع

تقویت هنرستان‌ها برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار