فعالیت 16 هزار صنعتگر صنایع دستی دارای پروانه فعالیت در اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بیش از 16 هزار نفر صنعتگر صنایع دستی دارای پروانه تولید در استان اردبیل مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم حاجی زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان این مطلب گفت: نزدیک به 25 هزار نفر دیگر نیز در استان اردبیل در این حوزه فعالیت می کنند که تا بحال امکان ثبت پروانه تولید برای این صنعتگران در سامانه میسر نشده است.

وی افزود: 52 رشته در استان در حوزه صنایع دستی فعال است که از بین این تعداد رشته ها  16 رشته شاخص از جمله ورنی، گلیم، جاجیم، معرق و منبت چوب، صنایع تلفیقی چوب، تولید محصولات چرمی، سراجی سنتی، ملیله نقره و مس و ورشو سازی، زیورآلات سنتی وجود دارد که حائز اهمیت است و اخیرا در حوزه قلم زنی روی فلزی نیز پیشرفت های قابل توجهی داشته ایم و موفق به کسب نشان ملی مرغوبیت شده ایم.

حاجی زاده با بیان اینکه در سال گذشته  10 نشانه ملی جغرافیایی در کل کشور تدوین و صادر شده است که از مجموع این 10 نشان 3 نشانه جغرافیایی برای جاجیم خلخال، ورنی مغان و گلیم عنبران در استان اردبیل کسب شده است که این یک کارنامه بزرگ برای ما در این حوزه محسوب می شود و در سال جاری نیز پرونده نشانه جغرافیایی برای ملیله اردبیل در روزهای پایانی خود به سر می برد و تا پایان مهرماه این نشانه جغرافیایی نیز به سرانجام خواهد رسید و علاوه بر آن کسب نشانه جغرافیایی برای معرق نمین و مرصع سنگ خلخال در دستور کار داریم. 

وی افزود: در خصوص بین المللی کردن این نشانه های جغرافیایی نیز اقداماتی انجام گرفته و تلاش می شود تا پایان سال میلادی پرونده های ملی که تاکنون کسب کرده ایم حداقل اعلام وصول شود.

 

انتهای پیام/ح

52 رشته در استان در حوزه صنایع دستی فعال است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار