نقشه‌ای برای حفظ اراضی ملی و کشاورزی مازندران

زمین‌های کشاورزی دارای سند اصلاحی با تهیه نقشه کاداستر، به کشاورزان شهرستان قائم‎شهر بازگردانده می‌شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،فرزین فرهادی مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر گفت: بسیاری از کشاورزان حاشیه جنگل‌ها دارای سند اصلاحات اراضی هستند که با پیگیری‌های صورت گرفته در زمینه تداخل اراضی منابع طبیعی و کشاورزی، همچنان چالش‌هایی وجود دارد.


وی با بیان اینکه دولت در سه سال اخیر پیگیری‌های جدی دارد تا اراضی دارای سند اصلاحی را به کشاورزان بازگرداند، افزود: بر اساس ماده ۹ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مصوب سال ۸۹ مجلس شورای اسلامی، وزارت جهاد کشاورزی مکلف است نسبت به تثبیت مالکیت دولت بر منابع ملی و اراضی موات و دولتی با رعایت حریم روستا‌ها همراه با رفع تداخلات ناشی از اجرای مقررات موازی اقدام و سند مالکیت این عرصه‌ها را به نمایندگی از سوی دولت برای رفع موانع تولید دریافت کند.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر با اشاره به اینکه ۳۲ روستای این شهرستان متقاضی انجام نظام رفع تداخلات هستند، گفت: برای انجام رفع تداخلات ۳ روستای صنم کمانگر، سید ابوصالح و چپی در شهرستان قائم شهر، فرایند نقشه برداری، تبدیل مبذر و نقشه اصلاحات اراضی (نقشه تجمیع) تهیه شد.

 

فرهادی افزود: برای ۸۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این سه روستا نقشه کاداستر تهیه شده است.

وی گفت: برای اجرایی شدن شیوه نامه نظام رفع تداخلات، مشاورین و پیمانکاران باید علاوه بر تهیه نقشه جدید و نسق زارعان روستا و منابع طبیعی برای تسریع در اجرایی شدن این طرح اقدام کنند.

فرهادی با اشاره به اینکه امسال برای هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان نقشه کاداستر تهیه می‌شود، افزود: برای ۸۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این سه روستا نقشه کاداستر تهیه شد که پس از تائید مراجع ذیصلاح، کشاورزان دارای سند خواهند شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر گفت: با اجرایی شدن نقشه برداری از زمین‌های نسق مورد اختلاف در آینده نزدیک، مشکل دیرینه بعضی از کشاورزان و باغداران با منابع طبیعی رفع خواهد شد.


انتهای پیام/آ


تهیه نقشه کاداستری در قائم شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی ذبیح پور
۰۰:۳۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
بنده بهشهر ساکن هستم زمینی داریم در حومه شهر این زمین مال قبل انقلاب میباشد در سال 98 منابع طبیعی ادعا کرد که این زمین ملی میباشد دو هکتار پروانه باغ و 1700 متر پروانه دامداری با امتیاز اب برق گاز تلفن برق تک فاز و سه فاز و خیلی چیزهای دیگه به نظرتون الان چه کاری میشه انجام داد
آخرین اخبار