نمازهای شب عاشورا را چگونه بخوانیم؟

روزهای تاسوعا و عاشورا روزه گرفتن نفی شده و خواندن نمازهای مستحبی سفارش می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شور و شعور دو متن اصلی در ماه محرم و صفر است، ماهی که به اثر رویداد های مختلف و مصائب اهل بیت (ع)، صدقه دادن، فرستادن اذکار مختلف و خواندن زیارت عاشورا بسیار سفارش شده است.

اعمال محرم الحرام، به استناد از مفاتیح الجنان از روز نخست نماز، روزه، خواندن زیارت عاشورا، صدقه دادن و ... بیان شده است، اما روزهای تاسوعا و عاشورا روزه گرفتن نفی شده و خواندن نمازهای مستحبی، سفارش می شود.

نماز مستحبی، صدرکعتی شب عاشورا

شب دهم سید در اقبال براى این شب دعا و نمازهاى بسیار با فضیلتهاى بسیار نقل کرده است؛ از جمله صد رکعت نماز، هر رکعت به حمد و سه مرتبه قُل هُوَاللّهُ اَحَدٌ و بعد از فراغ از جمیع بگوید سُبْحانَ اللّهِ وَالْحَمْدُلِلّهِ وَلااِلهَ اِلا اللّهُ وَاللّهُ اَکبَرُ وَلا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاّ بِاللّهِ الْعَلِىِّ العَظیمِ هفتاد مرتبه و در روایت دیگر بعد از الْعَلِىِّ الْعَظیمِ، استغفار نیز ذکر شده است.

 نماز چهار رکعتی شب عاشورا

یکی دیگر از نمازهای این شب: چهار ركعت در آخر شب در هر ركعت بعد از حمد هر يك از آية الكرسى و توحيد و فلق و ناس را ده مرتبه بخواند و بعد از سلام صد مرتبه توحيد بخواند.

 نماز امام علی (ع) در شب عاشورا

آخرین نماز این شب؛ چهار ركعت نماز در هر ركعت حمد و پنجاه مرتبه توحيد و اين نماز مطابق است با نماز امير المؤمنين عليه السلام كه فضيلت بسيار دارد و بعد از نماز فرموده ذكر خدا بسيار كند و صلوات بسيار بفرستد بر رسول خدا صلى الله عليه و آله و لعن كند بر دشمنان ايشان آنچه مى ‏تواند.

 

انتهای پیام/

 

نمازهای شب دهم محرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۲:۱۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
ببخشید نماز امیرالمومنین در شب عاشورا دو تا دو رکعتیست یا یک چهارکعتی؟
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۱:۱۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
تاکی وقت داریم بخونیم ؟
مثلا یک نصفه شب میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۰۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
ایا میتوان صد رکت نماز را در چند مرحله بخوانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
انشاءالله ازفیوضات این ایام بهره لا زم ببریم ودر کشتی نجات حسینی سوار شویم تابمنزل مقصود برسیم . ان الحسین مصباح الهدی وسفینه النجاة
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
التماس دعا انشالله ظهور امام زمان
Sweden
رضا
۲۳:۰۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
التماس دعا دارم