موسس مدارس قرآنی جنت در کاشان

250 نونهال کاشانی تحصیل در مدارس قرآنی را آغاز کردند

زنگ مهر در پنج مدرسه قرآنی موسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان برای آغاز سال تحصیلی 250 نونهال این شهرستان نواخته شد.

موسس مدارس قرآنی جنت در کاشان،  در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی در این مدارس در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  گفت :امسال زنگ مهر در سال تحصیلی جدید برای یازدهمین سال فعالیت این مدارس در شعب آمادگی ،پیش دبستان  ودبستان جنت موسسه امیرالمومنین (ع) به صدا درآمد. 

حجت الاسلام حسن زاده، با اشاره به اینکه فعالیت مدارس قرآنی ازسال86 تحت مدیریت این موسسه آغازشده است افزود: آمادگی ،پیش دبستان ودبستان غیر دولتی جنّت با مجوزرسمی ازاداره کل آموزش وپرورش در 5 مدرسه مجزّا و با حضور 250  نونهال و در قالب 19 کلاس، از مهرماه 96 کار خود را آغاز وتا پایان اردیبهشت ماه 97 درمدت 8 ماه  به فعالیت خواهد پرداخت .

وی تصریح کرد: آمادگی ودبستان پسرانه  جنت  درمیدان درب عطاء کاشان و آمادگی و دبستان دخترانه این موسسه درآران وبیدگل ، 2 مدرسه قرآنی جدیدی است که ازامسال کارخود را آغاز کرده است.

به‌گفته‌وی، تشکیل 64 واحد کلاس در10 سال گذشته ازثمرات مدارس قرآنی این موسسه است که تاکنون بیش از 1300 شکوفه قرآنی  طی این مدت  فرصت حضور و استفاده ازخدمات آموزشی قرآن وعترت موسسه را داشته اند.

موسس مدارس قرآنی جنت درخصوص فعالیت های در نظر گرفته شده این مدارس گفت:  مهارت های آموزشی دبستان و پیش دبستانی این مدارس شامل مفاهیم علوم و مفاهیم ریاضی و...، کار دستی، خلاقیت و استعداد یابی، آموزش شعر و سرود همراه با بازی،آموزش بهداشت فردی واجتماعی  است.

حجت الاسلام حسن زاده، افزود: آموزش و حفظ سوره هایی از قرآن ، آموزش احادیث نهج البلاغه همراه با قصه گویی، آموزش روخوانی قرآن کریم، آموزش قصه های قرآن و برگزاری برنامه به مناسبت های مختلف از قبیل اعیاد و برگزاری جشن های ملی و مذهبی وبرگزاری جلسات مشاوره ویژه والدین از دیگر فعالیتها این مدارس است.

وی با تاکید براستفاده ازمربیان مجرب وآموزش دیده درحوزه کودک درمدارس قرآنی این موسسه گفت: تاکنون4 دوره کشوری مقدماتی وتکمیلی تربیت مربی قرآنی کودک باتدریس مهدی فاضلی ازاساتید برترکشوری و با اعطای مدرک معتبرازمعاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ وارشاداسلامی  وهمچنین 2 دوره تربیت معلم ابتدایی دراین موسسه برگزارشده است.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به حدیث شریف«العلم فی  الصغر،کالنقش فی الحجر» در خصوص هدف از تشکیل مدارس قرآنی گفت: با توجه به یافته های علمی دانشمندان علم روانشناسی، شخصیت اصلی هر فرد در سنین کودکی و نوجوانی شکل می گیرد لذا نیاز است که آموزش های دینی و قرآنی با رعایت استاندارد های لازم و در قالب زبان کودکانه در این مقطع سنی ارائه شود.

 

انتهای پیام/م

 

زنگ مهر در 5 مدرسه قرآنی کاشان به صدا درآمد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار