مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان سمنان :

بیش از 40 درصد تعهد اشتغال استان سمنان در سال جاری محقق شد

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان سمنان گفت : ۴۱درصد تعهد اشتغال سالجاری در استان سمنان محقق شد.

 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان سمنان در ششمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه از میزان ۱۱هزار شغل هدف گذاری در استان تاکنون چهار هزار و ۴۲۱مورد شغل ایجاد شده است، گفت : ۴۱ درصد تعهد اشتغال در سال جاری محقق شد و امیدواریم با همکاری سایر دستگاه های اجرایی بتوانیم این تعداد را ارتقا و شاهد افزایش میزان اشتغال باشیم.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان سمنان با بیان این که تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه طرح کارورزی پایین است، افزود: دلیل عدم استقبال از طرح کاروزی را می توان به عدم اطلاع رسانی نهادهای مسئول، همکاری نداشتن واحدهای پذیرنده و اشتیاق برای مشاغل پشت میز نشینی عنوان کرد که باید با برنامه ریزی جامعه را به سوی کسب مهارت آموزی سوق دهیم.


وی سهم استان در طرح کارورزی را یک هزار و ۸۹۰ نفر دانست و تصریح کرد : تعداد ثبت نام کنندگان واجد شرایط ۵۸۲ نفر را شامل می شود که برای افزایش این میزان باید واحدهای تولیدی و صنعتی استان مساعدت و همکاری بیشتری را در جذب کاروز انجام دهند.


غنیان اظهار داشت : تاکنون در شهر سمنان۶۱۲نفر ثبت نام کردند که ۱۹۰نفر یعنی حدود ۳۶ درصد در سامانه کارورزی ثبت نام کردند و همچنین در شاهرود از ۵۶۲ نفر با ۲۲۵واجد شرایط ۳۲درصد سهیمه واجد شرایط کاروزی شدند.


مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه تا کنون یک هزار و ۳۷۳ نفر در استان سمنان به کار گمارده شدند، افزود: ۶۵ درصد بیکاران استان را افراد فاقد مهارت و ۳۵ درصد را افراد دارای مهارت تشکیل می دهند، این آمار نشان می دهد که هرچه در زمینه تقویت مهارت آموزی بیکاران سرمایه گذاری کنیم در آینده از جمعیت بیکاران کاسته خواهد شد.


تاکنون ۱۸۰ واحد پذیرنده در سامانه کارورزی برای جذب کارورز ثبت نام کردند.


انتهای پیام / ذ


در سمنان تعداد 612 نفر در سامانه کارورزی ثبت نام کرده اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار