حجت الاسلام و المسلمین کاویانی راد:

مهم‌ترین مبنای مشروعیت حکومت های جهان، مقبولیت مردمی است

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مهم‌ترین مبنای مشروعیت حکومت های جهان فعلی مقبولیت مردمی و سرمایه اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن کاویانی راد
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم افتتاح نمایشگاه عکس کوچک قامتان بزرگ مرد که همزمان با بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه شهدای دانش آموز با تاثیر پذیری از فرهنگ عاشورای حسینی برگ زرینی را در تاریخ دفاع مقدس رقم زدند، اظهار کرد: این نمایشگاه تصویر گلچینی از 36 هزار شهید دانش آموزی است که درس را رها کرده و در مدرسه عشق و ایثار، فداکاری کردند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین مبنای مشروعیت حکومت های جهان فعلی مقبولیت مردمی، سرمایه اجتماعی، ارزش های والای انسانی و مشارکت جمعی نسبت به حاکمیت است.

حجت الاسلام کاویانی راد تصریح کرد: امام خمینی(ره) ثابت کردند که اگر دنبال دلیلی بر اثبات و مقبولیت آرمان های نظام هستیم، همین موضوع کفایت می کند که در دفاع از آن آرمان ها مردم درخشیدند، حتی در زمان جنگ نیز دانش آموزان موقعیت خود را رها نکردند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: 36 هزار دانش آموز از اقشار و از نقاط مختلف، پیام شفاف امام راحل را که به دورافتاده ترین نقاط کشور رسیده بود، لبیک گفتند.

وی با اشاره به اینکه این جامعه و نظام ثابت کرده که تهدید جدی برای کسانی است که با آرامش بشر مخالف هستند، عنوان کرد: امام(ره) آموزه هایی از دل کتاب بیرون کشید و بر مردم عرضه داشت که شاید سالیان زیاد طول بکشد تا بتوان آن را تحلیل کرد.

 حجت الاسلام و المسلمین کاویانی راد در پایان خاطر نشان کرد: دوران دفاع مقدس تا 100 سال آینده افتخار آمیزترین برگه های تاریخ این مملکت است و این ملت هزینه زیادی برای حفظ ارزش های نظام پرداخت کرد و امروز نیز باید نظام تعلیم و تربیت را به سمت شهید پروری ببریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار