ورود دادستانی کل به پرونده «راهنمای قوم‌گرایانه» در اداره امور ریاست جمهوری

دادستانی کل افغانستان تاکید می‌کند این برر‌سی‌ها به گونه همه‌جانبه و با بی‌طرفی کامل انجام خواهد شد و با عاملان آن برخورد قانونی می‌شود.

ورود دادستانی کل به پرونده «راهنمای قوم گرایانه» در اداره امور ریاست جمهوریبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دادستانی کل افغانستان بررسی های خود درباره یاداشت "تبعیض آمیز" یک عضو ارشد ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری آغاز کرد.

مسئولان این نهاد می‌گویند که این برر‌سی‌ها به گونه همه‌جانبه و با بی‌طرفی کامل انجام خواهد شد و با عاملان آن برخورد قانونی می‌شود.

جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی کل در این مورد گفت: "کارهای ما در اداره دادستانی روی این قضه آغاز شده است و موضوع به شکل دقیق، همه جانبه و با رعایت بی طرفی و احکام قانون بررسی خواهد شد."

این بررسی‌ها پس از دستور اشرف غنی به دادستانی کل صورت گرفته است.

رییس جمهور افغانستان رفتار، فکر و عملکرد تبعیض آمیز در تمامی عرصه‌ها به ویژه نهادهای حکومتی را به شدت محکوم کرده است.

همچنین برخی نمایندگان مجلس نیز تاکید کرده اند که دادستانی باید بررسی هایش را د باره تمامی کارمندان اداره امور به ویژه کسانی که در این پرونده دست دارند آغاز کند.

در یاداشت افشا شده که به «ثواب الدین مخکش»، معاون ریاست نظارت و ارزیابی اداره امور ریاست جمهوری منسوب شده آمده است که شهروندان غیر پشتون افغانستان به شکل نمادین در این اداره مقرر شوند. همچنین در بخشی از این سند از چند کارمند پشتون اداره امور نام برده شده که از آنان حمایت صورت گیرد و مجوز ورود به ارگ ریاست جمهوری تنها به کسانی داده شود که قابل اعتماد باشند.

پس از انتشار این یاداشت ثواب الدین مخکش از مقامش کنار رفت و اکنون همه منتظرند تا دادستانی کل در مورد این پرونده چگونه اقدام می کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.