فعال شدن یک کوه آتشفشان در جنوب مکزیکو سیتی پس از زمین‌لرزه مرگبار

مردم مکزیک پس از زمین‌لرزه ۷.۱ ریشتری اخیر هنوز به آرامش نرسیده‌اند که مقامات از فعال شدن یک کوه آتشفشان در جنوب مکزیکو سیتی خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ مکزیکو سیتی سه شنبه گذشته با وقوع زمین لرزه مهیب 7.1 ریشتری مواجه شد که دست کم 307 کشته بر جای گذاشت. در حالیکه هنوز عملیات امدادرسانی برای کمک به زلزله زدگان ادامه دارد، روز شنبه یک پس لرزه قدرتمند 6.2 ریشتری علاوه بر برجای گذاشتن 5 کشته، اختلال زیادی در کار امدادگران بوجود آورد.

ایستادگی مکزیک در برابر پس لرزه های مرگبار و فوران خاکستر از کوه آتش فشانی

علاوه بر این، کوه آتشفشانی پوپوکاتپتل در جنوب مکزیکو سیتی نیز فعال شده و خاکستر فراوانی از دهانه آن خارج می شود بطوری‌ که مقامات شهری زنگ هشدار را به صدا درآورده اند.

وقوع دو زلزله مهیب مکزیک در یک ماه گذشته، جان بیش از 400 نفر را گرفته و خسارتی بالغ بر 8 میلیارد دلار بر این کشور تحمیل کرده است.  با وجود آنکه آخرین زلزله مکزیک چندان مخرب نبود، مردم این کشور نگران هستند زلزله دیگری در راه باشد که احتمالا قدرتی بسیار بیشتر از دو مورد قبلی خواهد داشت. مردم وحشت زده به خیابان ها آمده و در انتظار وقوع حادثه ای هولناک هستند. تاکنون دو زن بر اثر ایست قلبی ناشی از هیجان و وحشت فراوان، جان خود را از دست داده اند. چادرهای موقت در گوشه و کنار شهر برپا شده و گروهی از روان شناسان در حال آرام کردن مردم هستند.

زمین لرزه روز سه شنبه مکزیک دقیقا در سالگرد زمین لرزه سال 1985 اتفاق افتاد که 10 هزار کشته برجای گذاشته بود.

ایستادگی مکزیک در برابر پس لرزه های مرگبار و فوران خاکستر از کوه آتش فشانی

ایستادگی مکزیک در برابر پس لرزه های مرگبار و فوران خاکستر از کوه آتش فشانی

 

انتهای پیام/

فعال شدن یک کوه آتش‌فشان در جنوب مکزیکوسیتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار