خودتان را از مرگ زودرس و اعتیادی به نام نشستن مداوم نجات دهید!

در زندگی مدرن امروزی بیشتر ما مجبوریم کارهای مان را نشسته انجام بدهیم. خطری که باعث مرگ زودرس می شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در زندگی مدرن امروزی بیشتر ما مجبوریم کارهای مان را نشسته انجام بدهیم. خطری که باعث مرگ زودرس می شود حتی اگر به صورت حرفه ای ورزش کنید. دانشمندان با بررسی ۸۰۰۰ نفر به این نتیجه رسیدند که باید هر چه زودتر زنگ خطر را به صدا در بیاورند و از تک تک ما بخواهند هر نیم ساعت از جای مان بلند شویم و حرکت بکنیم.

 چطور از مرگ زودرس ناشی از نشستن مداوم جلوگیری کنید.

تا می توانید آب بخورید

 تا می توانید آب بخورید تا هر ۳۰ دقیقه یک بار برای به دست شویی رفتن مجبور شوید از جایتان بلند شوید و تحرک داشته باشید.

اگر پشت میز نشین هستید خوب است لیوان کوچکی داشته باشید تا مجبور شوید هر نیم ساعت به طرف آب خوری اداره بروید و آب میل کنید. در واقع می توانید یک مثلث راه رفتن برای خودتان درست کنید. محل نشستن – آب خوردن – دست شویی. پس چه در خانه چه در محل کار سعی کنید هر ساعت این روش مثلثی را اجرا کنید. فقط ۳ تا ۵ دقیقه وقت شما را می گیرد ولی تاثیر آن نه تنها در سلامتی بلکه در داشتن روحیه و تمرکز بهتر و بیشتر برای ادامه کار است. از حالا به بعد لیوان یا بطری آبی را که خیلی دوستش دارید برای این کار انتخاب کنید.

از توپ های کوچک استفاده کنید

اگر مجبور به نشستن مداوم پشت میز کارتان هستید و شرایط کاری تان هم طوری است که نمی توانید هر نیم ساعت از جای نشستن تان بلند شوید می توانید از توپ های کوچک استفاده کنید. این پیشنهاد دکتر تیفانی لستر Tiffany Lester است که خودش گاهی مجبور است ۱۲ ساعت برای صحبت با بیمارانش بنشیند. او این توپ ها را برای کشش ماهیچه هایش استفاده می کند. با داشتن این توپ ها می توانید حتی زمانی که نشسته اید آن را در میان مشت تان بگیرید و فشار دهید. مهم این است که تحرک داشته باشید و بدن تان را از یک حالت تکراری وادار به انجام حرکت دیگری کنید. ولی آب خوردن یا هر بهانه دیگری را که وادارتان کند از روی صندلی تان بلند شوید فراموش نکنید.

هر نیم ساعت زنگ هشدار

فن آوری این روزها در تمام تاروپود زندگی مان رخنه کرده است. خوب چرا به بهترین شکل از آن استفاده نکنیم. در طی روز از ساعتی که بیدار می شویم تا زمان خواب می توانید ساعت تلفن همراه یا کامپیوترتان را تنظیم کنید ت اهر ۳۰ دقیقه به شما هشدار بدهد: بلند شو و راه برو. آب بخور. دوباره فعالیت را شروع کن.

مهم این است کاری کنید که هر نیم ساعت مجبور باشید کمی تحرک به بدن تان بدهید و آن را از حالت ایستا خارج کنید.

منبع:نت نوشت

انتهای پیام/

 

چطور از مرگ زودرس ناشی از نشستن مداوم جلوگیری کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.