چرا کشتارگاه صنعتی ایلام فعال نمی‌شود؟

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: فعال‌سازی کشتارگاه صنعتی ایلام و زمینه‌سازی برای بازگشت نیروهای بیکار این واحد تولیدی نیازمند همکاری همه سازمان‌ها و نهادهای مسئول است.

چرا کشتارگاه صنعتی ایلام فعال نمی‌شود؟

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ یاراله نصیری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام بیان کرد: کشتارگاه صنعتی ایلام از واحدهای تحت پوشش پشتیبانی امور دام زیر مجموعه سازمان جهادکشاورزی بوده که در ابتدای سال جاری بر اساس مزایده سازمان خصوصی سازی و به استناد اصل ۴۴ به بخش خصوصی واگذار شده است .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام اظهارکرد: بعد از جابجایی مدیریتی و مالکیتی این واحد صنعتی، به دلیل پایین بودن کشتار روزانه و زیان ده بودن آن، سرمایه‌گذاران جدید اقدام به تعطیلی واحد کرده و کارگران را از کار بیکار کرده‌اند.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام در تشریح این اتفاقات، افزود: در سال‌های اخیر شاهد افزایش کشتارهای غیرمجاز در سطح شهر ایلام هستیم و در ادامه این واحد بزرگ صنعتی با سرمایه‌گذاری کلان، علیرغم داشتن امکانات، نیروی انسانی با سابقه، سالن‌های مجهز، روزانه تنها با بخش اندکی از ظرفیت خود فعالیت می‌کند که این میزان امکان پوشش هزینه‌ها بالای تولید در این بنگاه اقتصادی را نمی‌دهد.

نصیری ادامه داد: بر اساس آمارهای غیررسمی روزانه بیش از ۵۰۰ مورد کشتار در سطح شهر و حومه صورت می‌گیرد که اگر ۵۰ درصد آنها به کشتارگاه صنعتی ایلام هدایت شوند این واحد تولیدی مجدد فعال خواهد شد و زمینه بازگشت کارگران بیکار شده نیز فراهم می‌شود .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام با اشاره به اینکه علاوه بر تعطیلی کشتارگاه صنعتی ایلام، شاهد غیرفعال شدن قصابی‌های سطح شهر نیز هستیم، اضافه کرد: از ۷۰ واحد قصابی دارای پروانه کسب در شهر ایلام، هم اکنون ۲۵ فقره فعال هستند و با توجه به وضعیت عرضه و تقاضای گوشت قرمز در سطح شهر ایلام و تمایل مردم به خرید از مراکز غیر رسمی، پیش‌بینی می‌شود این تعداد واحد نیز تعطیل شوند .

انتهای پیام/ د

چرایی غیر فعالی  کشتارگاه های صنعتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.