مروارید در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بازگشایی مرز دهلران نیاز به مصوبه هیئت دولت عراق دارد/ حضور زائران در مراسم اربعین بدون ویزا امکان پذیر نیست

استاندار ایلام گفت: زائران برای شرکت در مراسم اربعین باید ویزا تهیه کنند، چراکه عراق اجازه ورود غیرقانونی به کسی را نمی‌دهد.

بازگشایی مرز دهلران نیاز به مصوبه هیئت دولت عراق دارد/ حضور زائران در مراسم اربعین بدون ویزا امکان پذیر نیستمحمدرضا مروارید استاندار ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره بازگشایی مرز دهلران برای تردد زائران در مراسم پیاده رویی اربعین حسینی، اظهار کرد: هنوز طرف عراقی پاسخی برای بازگشایی مرز دهلران و عبور زائران از این مسیر اعلام نکرده کرده است.

وی افزود: در ابتدا وزارت دارایی عراق باید بازگشایی دهلران را مصوب، سپس نخست‌وزیر این کشور در این باره تصمیم‌گیری کند.

مروارید ادامه داد: بازگشایی مرز دهلران در ایام اربعین در نخست‌وزیری عراق در حال بررسی است، بنابراین در صورتی که طرف عراقی بازگشایی را مصوب کنند ما می‌توانیم برای انجام بهتر امور به آنها کمک کنیم.

استاندار ایلام با اشاره به تهیه زیر ساخت‌های لازم و مرز دهلران گفت: اکنون این مرز به سیستم فیبر نوری و امکانات رفاهی از  قبیل برق، آب و ... مجهز است و ساختمانی هم برای رفاه پرسنل ساخته‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: اگر کشور عراق بازگشایی مرز دهلران را مصوب کند، تهیه زیر ساخت‌های لازم انجام خواهد شد؛ همچنین ما با استانداری عراق در تماس هستیم و اخیرا آنها اعلام کردند که منتظر رأی نخست‌وزیری برایر بازگشایی مرز دهلران هستند.

مروارید تصریح کرد: مرز خسروی از گذشته به عنوان گمرک فعالیت داشته است و کشور عراق هم مصوبه فعالیت‌ آن را مصوب کرد، اما به دلیل وجود درگیری و مسائل امنیتی در سه یا 4 سال گذشته این پایانه مرزی تعطیل شد.

استاندار اسلام افزود: مرز دهلران پایانه‌ای جدید است و ما به طرف عراقی اعلام کردیم امکانات رفاهی را تأمین می‌کنیم تا آنها بتوانند اقدامات لازم را برای بازگشایی مرز دهلران انجام دهند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته مصوبه فعالیت بازارچه مرزی برای دهلران تصویب شد، اضافه کرد: در دولت نهم و دهم بازارچه‌هایی که فعالیت نداشتند تعطیل شد، بر این اساس طبق همین مصوبه دهلران فعالیت خود را از دست داد اما با گذشت 2 سال از فعالیت دولت یازدهم توانستیم مجوز فعالیت آن را از هیأت دولت دریافت کنیم.

استاندار ایلام تاکید کرد: عراق به هیچ وجه حتی به یک زائر هم، اجازه ورود بدون ویزا را به کشورش نمی‌دهد، بنابراین زائران حتما باید به منظور شرکت در مراسم اربعین ویزا تهیه کنند.

انتهای پیام /

برچسب ها: وزارت ، عراق ، دهلران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار