تمام مددجویان خراسان شمالی تا سه سال آینده صاحب مسکن می‌شوند

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت : دو هزار و 700 خانوار مددجوی خراسان شمالی فاقد مسکن و همچنین منازل هفت هزارخانوار نیز نیازمند تسهیلات تعمیرات و بهسازی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی گفت : هم اکنون 779 خانوار استان ساکن در ضریب محرومیت شش، هزار و215 خانوار در ضریب محرومیت هفت و 763 خانوار نیز در ضریب هشت محرومیت شناسایی شده اند که فاقد مسکن هستند.

اهرابی با تاکید بر اینکه در سه سال آینده همه مددجویان استان دارای مسکن می شوند، افزود: استفاده از ظرفیت خیران و نیکوکاران، بهره گیری از امکانات و اعتبارات و ظرفیت های استان از جمله مواردی است که بستر لازم برای ارائه خدمات هرچه بیشتر در حوزه مسکن نیازمندان را فراهم می کند.

وی اولویت برخورداری از خدمات مسکن را با مناطق محروم روستایی در معرض آسیب بلایای طبیعی عنوان کرد و گفت: مناطق مرزی و همچنین خانوارهای دارای سرپرست بیمار و عائله مند و دارای یتیم نیز در اولویت این خدمت قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه در سال جاری 145 خانوار مددجوی کمیته امداد صاحب خانه شده اند، افزود: هم چنان دو هزار و700 خانوار فاقد مسکن هستند و منازل هفت هزارخانوارنیز نیازمند تسهیلات تعمیرات و بهسازی است که در صورت اختصاص زمین ارزان قیمت از سوی دولت  و بهره گیری از ظرفیت استانی و خیران مشکلات مسکن مددجویان رفع خواهد شد.

وی با اشاره به اختصاص دو میلیارد و500 میلیون تومان اعتبار دولتی ابلاغ شده در سال 96، که یک میلیارد و400 میلیون تومان آن تاکنون جذب شده است، افزود: از محل اعتبارات صدقات نیز 50  میلیون تومان برای احداث واحدهای مسکونی هزینه شده است.

انتهای پیام/آ

خانه دار شدن تمامی مددجویان خراسان شمالی تا سه سال آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.