با دستگیری آدم ربایان مشخص شد

جزئیات آدم ربایی نیم میلیون یورویی در تهران

سه مرد که برای اخاذی نیم میلیون یورویی اقدام به ربودن یک مهندس عمران کرده بودند، در 3 عملیات جداگانه و همزمان به دام افتادند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چند روز قبل مردی هراسان با مراجعه به پلیس آگاهی تهران از ربوده شدن فرزندش خبر داد و اظهار کرد: فردی در تماس با من مدعی شد که فرزندم که دکترای عمران دارد را ربوده است و برای آزادیش درخواست ۵۰۰ هزار یورو کرد. فرد ناشناس تهدید کرد اگر موضوع را به پلیس اطلاع دهم، پسرم را به قتل می‌رساند. با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله نیرو‌های ویژه مبارزه با آدم‌ربایی پلیس آگاهی تحقیقات خود را برای شناسایی آدم‌ربا‌ها و ر‌هایی گروگان آغاز کردند. سرانجام محل نگهداری مرد جوان شناسایی و این فرد از دست آدم‌ربایان ر‌هایی یافت.

 دکتر ربوده شده که به شدت مورد آزار و آسیب جسمی قرار گرفته بود، برای درمان به بیمارستان منتقل و تحقیقات برای شناسایی عاملان آدم‌ربایی ۵۰۰ هزار یورویی آغاز شد.

سرانجام کاراگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران موفق شدند با شناسایی هویت سه آدم‌ربا روز گذشته در سه عملیات جداگانه آن‌ها را در مهرشهر کرج، سلطان‌آباد و منطقه فلاح شناسایی و دستگیر کنند.

جزئیات حادثه ربودن مرد نیم میلیون دلاری

24 مرداد ماه امسال یکی از وکلای دادگستری به کلانتری ۱۶۳ ولنجک مراجعه و عنوان کردکه موکلش به نام دکتر ... ۵۸ ساله ربوده شده و ربایندگان درخواست مبلغ ۵۰۰ هزار یورو کردند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "آدم ربایی" و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

وکیل فرد ربوده شده پس از حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ پس از حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان داشت: "موکلم ساعت 10 از محل سکونتش در منطقه ولنجک، با خودرو شخصی اش خارج شد، اما پس از آن مراجعتی به دفتر کار یا محل سکونش نداشت تا اینکه ساعت ۱۱۰ همان روز اطلاع پیدا کردیم که ایشان ربوده شده و ربایندگان برای آزادی وی درخواست مبلغ ۵۰۰ هزار یورو داشته اند.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان با بررسی مسیر تردد فرد ربوده شده، روز بعد موفق شدند خودرو وی را در منطقه زعفرانیه، کشف کنند. هنوز ساعاتی از کشف خودرو نگذشته بود که کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که دکتر ... از سوی ربایندگانش ر‌ها شده، اما طی همین مدت زمان کوتاهی که در اختیار ربایندگان قرار داشته مورد آزار و اذیت شدید بدنی (شکنجه) قرار گرفته بگونه‌ای که در بیمارستان تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفته است.

دکتر پس از بهبودی نسبی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: با خودرو شخصی در حال رفتن به محل کار خود بودم که ناگهان یک دستگاه خودرو ون سبز رنگ با سه سرنشین مرا متوقف کرد. سرنشینان خودروی ون با معرفی خود به عنوان مأمور یکی از وزارتخانه‌های دولتی، مدعی شدند که دستور بازداشت و انجام تحقیقات از مرا دارند؛ به این بهانه مرا سوار خودرو ون کرده و در حالی که چشمان مرا بسته بودند، به مکانی نامشخص منتقل کردند.

فرد ربوده شده در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: زمانی که به مکانی نامشخص منتقل شدم، متوجه شدم که این افراد مأمور نبوده و قصد اخاذی از مرا دارند؛ آن‌ها شکنجه‌های خودشان را آغاز کردند و مدعی شدند که اگر پول مورد نظرشان را دریافت نکنند، مرا خواهند کشت؛ این آزار و اذیت‌های شدید ادامه داشت تا اینکه فردای آنروز و در حالیکه به خاطر شدت شکنجه در وضعیت خوب جسمانی قرار نداشتم، مرا مجددا سوار خودرو کرده و از آن مکان نامشخص خارج کردند؛ اطمینان داشتم که آن‌ها قصد کشتنم را دارند، اما پس از طی مسیری کوتاه، مرا در محدوده خیابان گلبرگ از ماشین پیاده کرده و از محل دور شدند.

در شرایطی که در ظاهر امر هیچگونه نشانی مشخصی از ربایندگان در اختیار قرار نداشت، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام اقدامات ویژه پلیسی و تخصصی موفق به شناسایی مخفیگاه ربایندگان در منطقه گلبرگ تهران شدند.

با شناسایی یک واحد آپارتمان در منطقه گلبرگ، کارآگاهان ضمن شناسایی مالک آپارتمان به نام علیرضا اطلاع پیدا کردند که وی علیرغم عدم نیاز به آپارتمان استیجاری، به اصرار یکی از دوستانش و به شرط پرداخت اجاره بها از سوی این شخص بنام " علی اقدام به اجاره این آپارتمان کرده و این محل را پس از اجاره در اختیار وی قرار داده است.

با شناسایی محل سکونت علی، کارآگاهان به محل سکونت وی در مهرشهر کرج اعزام شده و در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که از این محل متواری شده است.

سرانجام با انجام اقدامات پلیسی، آخرین مخفیگاه او در منطقه مهرشهر کرج شناسایی، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی در ساعت ۱۰ روز گذشته اقدام به دستگیری وی کردند.

علی در همان تحقیقات اولیه صراحتا به مشارکت در آدم ربایی اعتراف و دو همدست خود بنام‌های "مرتضی" و "حسن" را معرفی کرد؛ با شناسایی مخفیگاه این دو نفر، آن‌ها نیز در دو عملیات جداگانه در مناطق سلطان آباد و فلاح دستگیر و به همراه علی به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

 سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت::تحقیقات از متهمان در مراحل اولیه و ابتدایی قرار داشته؛ قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده صادر و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۹:۰۶ ۰۳ مهر ۱۳۹۶
با سلام ودرود به روح شهدا وتمامی عزیزانی که در جهت تامین امنیت این مرزوبوم تلاش شبانه روزی میکنند .به تظر بنده مجلس باید قانونی با قید دو فوریت تصویب کند که برای ادمربایی مجازات اعدام در نظر بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۰۳ مهر ۱۳۹۶
بتبگیروببندخالی چیزی درست نمیش همش ازفقروبیکاریه که اتباع خارجی افغانی باعثشن حالا بوین امنیت داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
اعدام سریعا
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۲۰:۵۱ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
اینها. احمق و بی شعورن در صول سال بالای100 ادم ربایی ناکام میبینن ومیشنون ولی باز؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
دوسه ماه بهشون اب خنک میدن و با ی قرار وثیقه آزدا میشن بعد ی سالم یه جریمه میکنن دباره میفتن ب جون مردم،فاتحه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
فقط اعدام فوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
پس چرا ولش کردن .اینها امکان دارد برای زهره چشم گرفتن از طرف کسی استخدام شده بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
اعدامشون کنید که دل مادر و پدرارو خون نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
آخیش صورتشون شطرنجی کردین که بدبختا آبروشون نره سوار شتر و دولا به دولا راه رفتن !!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
اعدام
اگر هیچ چیز عربها درست نیست قطع عضو برای دزداشون عالیه
ی چیز +ازشون یاد بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
. اعدام بده آخه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
امان از بد ذاتی و امان از بیکاری
Iran (Islamic Republic of)
اصغر یزدی
۱۴:۱۷ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
دم پلیس آگاهی گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
آقا این آشغال ها را بفستید اودگاه های کا اجباری تا
هم مردم ازدستشان رها بشن ، ونیز بیابان ها توسط
این افراد احیاء کنید. تا پس از آزادیشان شاید آدم بشن
برن کشاورزی کنن ونون بازو خالکوبی شده شان را کفت نماین.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۰۸ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
چرا شطرنجیشون میکنید میخوایید آبروشون نره !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
عباس بیرانوند
۱۲:۵۱ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
این آدم رباهاراباید فورااعداپ کرد اینها ازداعش هم بدترند
Germany
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
اعدام باید گردند.

حتما تا درس عبرت برای کسایی که قصد اینجور پولدارشدن رو دارن شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
دمشون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
دادگاه انقلاب اسلامی و کمیته انقلاب اسلامی تشکیل بشه بساط خان و کدخدا بازی هم برچیده میشه اونوقت بینم کی جرات میکنه تهدید و ارعاب کنه یا به ناموسش اجازه بده بد حجاب بگرده هر چه سرسری بگیرن تاوان داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
بکشید این جونورهارو
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۴۷ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
اگه واسه همچین جرایمی هم اعدام در نظر بگیرن دیگه شاهد همچین اتفاقاتی نخواهیم شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
اعدام لطفا ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۰۳ مهر ۱۳۹۶
چشم، چیز دیگه ای میل ندارین؟ میخورین یا میبرین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
خدا لعنت کنه ظلم کنندگان در زمین رو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
فقط اعدام
اعدام
اعدام
آخرین اخبار