در نشست فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس مطرح شد؛

شریعتمداری: باید جلوی قاچاق کالا از مبادی رسمی و غیررسمی گرفته شود

وزیر صنعت با تاکید بر لزوم جلوگیری از قاچاق کالا از طریق گمرکات، گفت: باید جلوی قاچاق کالا از مبادی رسمی و غیررسمی گرفته شود.

بازسازی و نوسازی صنعت در دستور کار ما قرار دارد/ باید جلوی قاچاق کالا از مبادی رسمی و غیررسمی گرفته شودسیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه جلسه امروز صبح این فراکسیون نمایندگان با حضور محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: در این جلسه که با حضور اکثریت اعضای فراکسیون برگزار شد، موضوعاتی از سوی اعضا درباره رکود در بخش صنعت مطرح و وزیر هم به آنها پاسخ داد.

وی ادامه داد: نمایندگان حاضر در جلسه سوالاتی در مورد برنامه وزیر برای حل مشکلات صنایع کوچک، رفع موانع استفاده صنایع از تسهیلات بانکی به ویژه وثیقه های بانکی، انتقاداتی از عدم رعایت مسائل زیست محیطی مطرح کردند.

نماینده مردم ورامین تصریح کرد: اعضای جلسه بر لزوم رعایت حقوق کارگران و ضرورت توجه به شهرک های صنعتی به جهت نقشی که در ایجاد اشتغال ایفا می کنند، تاکید کردند، آنها همچنین معتقد بودند وضعیت صنعت دخانیات نگران کننده و نیازمند توجه و ساماندهی است. 

نقوی‌حسینی تاکید کرد: نمایندگان همچنین از واردات کالاهای خارجی به ویژه در مورد محصولاتی که مشابه داخلی آن وجود دارد، انتقاد کردند و خواستار افزایش تعرفه واردات شدند، وکلای ملت همچنین خواستار برنامه ریزی دقیق برای رشد معدن و حل مشکلات‌ آن و اقدامات و برنامه ریزی دقیق برای ثبات سرمایه گذاری و حفظ امنیت آن بودند.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی اظهار کرد: نمایندگان با اشاره به تدوین استراتژی توسعه صنعت از وزیر صنعت، معدن و تجارت سوال کردند که آیا این استراتژی در وزارت صنایع ابلاغ خواهد شد یا خیر، تعدادی از نمایندگان معتقد بودند قرارداد ال 90 با فرانسوی ها منصفانه نیست.

وی افزود: وکلای ملت همچنین با انتقاد از پرداخت 435 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به حدود 50 نفر معتقد بودند وثیقه های این افراد اعتبار لازم را ندارد.

در ادامه جلسه، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن تجارت ضمن رای اعتماد مجلس به وی گفت: تلاش کردیم بر اساس برنامه ای که به مجلس ارائه کردیم، اقدام کنیم. برنامه ارائه شده برای اغلب نقطه نظرات مطرح شده راه حل ارائه کرده و همان برنامه را عملیاتی می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه آمایش سرزمینی و انطباق آن با آمایشی صنعتی کشور در اولویت ما قرار دارد، گفت: سند استراتژی توسعه صنعت در کشور نهایی و ابلاغ خواهد شد.

وزیر صنعت در خصوص تعادل میان عرضه و تقاضا گفت: این امر در برنامه کوتاه مدت چهار ماهه در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.

شریعتمداری ادامه داد: باید با سیاست های تعریف شده تعادل بین عرضه و تقاضا ایجاد شود تا تولید ثبات پیدا کند.

وی معتقد بود ثبات سود بانکی منجر به تقویت حوزه تولید خواهد شد.

وزیر صنعت با انتقاد از عدم اعمال تعرفه های مناسب در واردات گفت: اعمال تعرفه های مناسب طی سال های گذشته به جهت سیاست تجارت جهانی مد نظر قرار نگرفته که باید به طور ویژه در دستور کار قرار دهد ما نمی توانیم اجازه دهیم کالاها بیش از اندازه وارد شود و تولید داخلی را نابود کند باید مدیریت موثر تعرفه ها را احیا و استحکام بیشتری بخشیم.

شریعتمداری با تاکید بر لزوم حمایت از صادرات داخلی افزود: ما نیاز به مشوق های صادراتی داریم تا به صورت هدفمند از صادرات و مراکز تولیدی صادراتی حمایت کنیم.

وی حمایت از صنایع کوچک را یکی از برنامه های محوری وزارت صنایع خواند و بیان داشت: بازسازی و نوسازی صنعت در دستور کار ما قرار دارد و حمایت و ایجاد نواحی صنعتی از برنامه های جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وزیر صنعت اظهار  کرد: شرکت های ایدرو و ایمیدرو مسئولیت پیدا کردند تا برای ایجاد صنعت در کلیه مناطق کشور به ویژه مناطق محروم سرمایه گذاری کنند. این دو شرکت باید با جذب منابع داخلی و خارجی گام های موثری در جهت سرمایه‌گذاری صنعتی در مناطق محروم بردارند.

وی تاکید کرد: برای حل مشکل قاچاق کالا نیازمند ساماندهی مجدد مرزها و اقداماتی از جمله پیله وری، کوله بری، ملوانی و ته لنجی هستیم.

شریعتمداری با تاکید بر لزوم جلوگیری از قاچاق کالا از طریق گمرکات گفت: باید جلوی قاچاق کالا از مبادی رسمی و غیررسمی گرفته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۰۳ مهر ۱۳۹۶
بله بايد گرفته شود.
آخرین اخبار