فاضل مطرح کرد؛

ساخت نخستين بيمارستان صحرايى با امكان جراحى در دوران دفاع مقدس

رئيس سازمان نظام پزشكى عنوان كرد: اولين نوع بيمارستان‌هاى صحرايى كه مجروحان جنگى را در آن جراحى مى كردند در ايران ساخته شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایرج فاضل رئيس سازمان نظام پزشكى با بيان اينكه جنگ تجربه بزرگى براى جامعه پزشكى بود گفت: در زمان جنگ پزشكى ايران در همه رشته‌های درخشيد.

فاضل با اشاره به اینکه در همه جنگ هاى دنيا تامين نيروى پزشكى به عنوان پشتيبانى بسيار حائز اهميت است گفت: جنگ ايران با جنگ در همه دنيا تفاوت داشت؛ در اوايل جنگ مجروحان زيادى كه نياز به درمان داشتند اغلب تا رسيدن به بيمارستان جان خود را از دست مى دادند و خسارت بسيار بالا بود.

وی افزود: انديشمندان پزشكى رزمى ديدند اين وضع قابل ادامه نيست و اين موضوع سبب شد كه بيمارستان هايى نزديك به خط آتش ساخته شود.

رئيس سازمان نظام پزشكى عنوان كرد: در ساير دنيا برعكس اينكه فقط درمان هاى سرپايى انجام مى شود، اولين نوع بيمارستان‌هاى صحرايى كه مجروحان جنگى را در آن جراحى مى كردند در ايران و نزديكى خط آتش ساخته شد.

فاضل با بيان خاطره اى از انجام جراحى در بيمارستان صحرايى در خط مقدم جنگ گفت: مجروحى با ٢ سوراخ در قلب در كمتر از پنج دقيقه به بيمارستان صحرايى آورده شد و اين مجروح جراحى شد و خوشبختانه با تلاش پزشكان و جراحى زنده ماند.

وى افزود: امروز افتخار مى كنيم كه براى تجليل شهداى داروساز گردهم آمده‌ايم و حضور اين تعداد داروساز در همايش نشان از حضور چشمگير جاىعه پزشكى در دوران دفاع مقدس است.

فاضل يادآور شد: جانبازان شهيد زنده هستند و شايد دليل زنده ماندن آنها به دليل آن است كه اين جانبازان رسالت‌هايى بر گردنشان است كه بايد در كشور آن را به سرانجام مى‌رساندند.

انتهاى پيام/

نخستين بيمارستان صحرايى جنگى با امكان جراحى در دوران دفاع مقدس ساخت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار