احتمال شکستن یک سد موجب تخلیه ۷۰ هزار نفر در پورتوریکوی آمریکا شد+ تصاویر

به دنبال وقوع توفان سهمگین ماریا و احتمال شکستن یک سد در پورتوریکوی آمریکا، فرماندار این منطقه دستور تخلیه ۷۰ هزار نفر از ساکنان آن را صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، با وجود اینکه هنوز به طور کامل خسارت های توفان سهمگین ماریا در پورتوریکو برطرف نشده است، احتمال شکستن سد «گوآجاتاکا» در این منطقه باعث ایجاد نگرانی هایی شده است. به همین دلیل به حدود 70 هزار نفر از افرادی که نزدیک این سدِ آسیب دیده زندگی می کنند دستور داده شده است محل زندگی خود را تخلیه کنند؛ زیرا هر زمان ممکن است این سد فرو بریزد.

«ریکاردو روسلو»، فرماندار پورتوریکو، در حساب توییتر خود به زبان اسپانیایی نوشت: ما مستقیما شاهد خسارت هایی که به سد گوآجاتاکا وارد شده است، بوده ایم. مردم هر چه زودتر این محل را تخلیه کنند.

سازمان هواشناسی ملی آمریکا هم در وبسایت این سازمان درباره شکسته شدن سد هشدار داد و از ساکنان محلی خواست برای نجات جانشان محل زندگی خود را ترک کنند.

نگرانی ها از شکستن این سد در حالی رخ داده است که مردم پورتوریکو همچنان درگیر خسارت های ناشی از توفان سهمگین ماریا هستند که منجر به کشته شدن دست کم 25 نفر از جمله 10 نفر در پورتوریکو شده است.تخلیه ۷۰ هزار نفر در پورتوریکو در پی احتمال شکستن یک سد پس از توفان ماریا+ تصاویر
تخلیه ۷۰ هزار نفر در پورتوریکو در پی احتمال شکستن یک سد پس از توفان ماریا+ تصاویر

گزارشها حاکی از آن است که جاری شدن سیلاب های فراوان، ایجاد خسارت در زیرساخت ها و خانه ها و همین طور قطعی برق از جمله اصلی ترین اثرات توفان سهمگین ماریا در پورتوریکو بوده است. شهردار نیویورک در بازدید از منطقه سیل زده پورتوریکو اعلام کرد: این یک موقعیت اضطراری و وحشتناک است که نیاز به کمک دولت فدرال دارد که این فقط شامل کمک مالی نمی شود.

توفان سهمگین ماریا، که دومین توفان قدرتمندی است که در ماه جاری میلادی دریای کارائیب را در می نوردد، شدیدترین توفانی است که در حدود یک قرن گذشته در پورتوریکو رخ داده است. این توفان خرابی های زیادی را در این جزیره با 3.4 میلیون نفر جمعیت به بار آورده است.

تخلیه ۷۰ هزار نفر در پورتوریکو در پی احتمال شکستن یک سد پس از توفان ماریا+ تصاویر

تخلیه ۷۰ هزار نفر در پورتوریکو در پی احتمال شکستن یک سد پس از توفان ماریا+ تصاویر

تاکنون مرگ 10 نفر بر اثر توفان ماریا در پورتوریکو تأیید شده است. شهردار پورتوریکو نیز روز گذشته محدودیت های رفت و آمد را در سطح این جزیره اعمال کرد که مانع از به غارت رفتن اموال سیل زدگان شود.

تخلیه ۷۰ هزار نفر در پورتوریکو در پی احتمال شکستن یک سد پس از توفان ماریا+ تصاویر

گزارشها حاکی از آن است که توفان ماریا حدود 45 میلیارد دلار در پورتوریکو خسارت وارد کرده و باعث متوقف شدن فعالیت های اقتصادی در سراسر دریای کارائیب شده است.

توفان ماریا در حالی رخ داده است که حدود دو هفته پیش هم توفان سهمگین ایرما بیش از 80 کشته در دریای کارائیب و آمریکا بر جای گذاشت. پیش از آن هم توفان قدرتمند هاروی 80 کشته در تگزاس بر جای گذاشت و باعث جاری شدن سیلاب در هیوستون شد.

 


انتهای پیام/

تخلیه ۷۰ هزار نفر در پورتوریکو در پی احتمال شکستن یک سد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار