ارسال کمک‌های انساندوستانه روسیه به کوبا

مسکو میزان قابل توجهی از مصالح و تجهیزات ساخت و ساز را برای هاوانا، که به علت طوفان ایرما به شدت ویران شده است، ارسال می‌کند.

ارسال کمک‌های انساندوستانه روسیه به کوبابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، "ولادیمیر پوچکوف"، وزیر وضعیت‌های اضطراری روسیه در دیدار با "ریکاردو کابریساس" معاون شورای وزیران و نخست وزیر کوبا گفت که روسیه بیش از ۱۲۰۰ تن مصالح ساختمانی را به عنوان کمک‌های بشردوستانه به کوبا، که توسط توفان ایرما خسارت دیده است، صادر کرده است.

پوچکوف در این دیدار گفت: طبق تصمیم دولت روسیه و بر اساس درخواست کوبا، وزارت امور خارجه روسیه اقدام به  ارسال  بیش از ۱۲۰۰ تن مصالح ساختمانی  کرده است و افزود که ارسال این محموله از طریق مسیر دریایی از بندر "نووراسییسک" انجام خواهد شد.

کابریساس از وزیر امور خارجه روسیه برای ارسال کمک‌های انساندوستانه این کشور به کوبا تشکر کرد و گفت: توفان ایرما به عنوان یک توفان درجه  پنجم از قدرت زیادی برای ضربه زدن به این  کشور برخوردار بود.

وی ادامه داد: طبق اعلام موسسه‌های کشورمان،  تنها پنج مورد از این نوع بلایا  تاکنون وجود داشته است. علاوه بر این، توفان‌های قبلی تنها بخش‌های خاصی از کوبا را تحت تاثیر قرار داده‌اند، این در حالی است که  توفان ایرما  ۱۰ استان کوبا را از شرق به غرب در برگرفت.

این مقام رسمی خاطر نشان کرد که توفان ایرما خسارات زیادی به بخش‌های انرژی، کشاورزی و به ویژه محصولات نیشکر وارد کرده است. او همچنین  تصریح کرد که به دلیل تغییرات آب و هوایی جهان، این گونه توفان‌های فاجعه بار اغلب به دنبال خشکسالی شدید در منطقه کارائیب بوجود می‌آید.

کابریساس افزود که کشورش همچنان به بررسی تأثیرات توفان بر محیط زیست، به ویژه خطر احتمالی وقوع سیل در برخی از نقاط کشور می پردازد.

به تازگی، منطقه کارائیب و جنوب شرقی آمریکا تحت تاثیر تعدادی توفان سنگین قرار داشته و ایرما به عنوان یکی از شدیدترین توفان‌های ثبت شده در حوضه اقیانوس اطلس تاکنون باعث مرگ ۸۱ نفر شده است. توفان ماریا، تازه‌ترین توفان دریایی که در روز چهارشنبه در پورتوریکو بوجود آمد و کل جزیره را در بر گرفت نیز تاکنون باعث مرگ ۱۲ نفر شده‌است.

انتهای پیام/

کمک روسیه به کوبا برای جبران خسارت توفان ایرما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار