شهردار نطنز مطرح کرد:

ضرورت احداث سالن پیش سرد کشتارگاه نطنز برای مهار تب کریمه کنگو

شهردار نطنز گفت: برای مهار تب کریمه کنگو، احداث سالن پیش سرد در کشتارگاه نطنز ضروری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی پیراینده امروز، در بازدید از کشتارگاه نطنز اظهار داشت: با توجه به اینکه استفاده سریع از گوشت های تازه ذبح شده، امکان ابتلا به تب کریمه کنگو را افزایش می دهد، احداث سالن پیش سرد برای مهار این بیماری کشنده ضروری است.

وی تأکید کرد: از آنجائیکه تب کریمه کنگو از طریق ذبح دام به انسان منتقل می شود، در کشتارگاه ها شایع و به غیر از مردم، بیشتر قصاب ها و کارگران کشتارگاه ها را تهدید می‌کند که باید رعایت اصول بهداشتی در اولویت قرار داشته باشد.

شهردار نطنز تصریح کرد: از مهمترین مشکلات کشتارگاه شهرستان نطنز دفن غیر اصولی ضایعات و جوی خونابه و در نهایت سپتینگ رو باز دفن آنهاست که نیاز اساسی به بازسازی و بهسازی دارد.

وی در ادامه افزود: برای عملیات اصلاح و بهسازی فاز اول کشتارگاه شهرستان نطنز به اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال نیاز است و بازدید از کشتارگاه های صنعتی شهرهای اطراف کمک شایانی به عملیات بهسازی کمک قابل توجهی خواهد کرد.

پیراینده در پایان یادآور شد: با بدهی سنگین و درآمدهای ناچیز شهرداری نطنز می‌طلبد که مسئولان شهرستان و استان را توجه بیشتری به این موضوع مهم داشته باشند، زیرا عدم توجه به کشتارگاه نطنز موجب تعطیلی آن می شود و قصابان مجبور می‌شوند برای ذبح دام به کشتارگاه های شهرهای اطراف مراجعه کنند.

لازم به ذکر است در این بازدید علیرضا عراقی عضو شورای شهر و رئیس شورای شهرستان و سید محمد مهدی نظام طاهری رئیس شبکه دامپزشکی نطنز شهردار نطنز را همراهی کردند.

 

انتهای پیام/م

 

نیاز ۵ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی فاز اول کشتارگاه شهرستان نطنز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.