۷۵ درصد دانش آموزان پایه دهم در انتخاب رشته نقش مستقیم دارند

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۳۵ هزار و ۹۰۵ دانش آموز در پایه دهم ثبت نام کرده اند، گفت: ۷۵ درصد دانش آموزان پایه دهم در انتخاب رشته نقش مستقیم دارند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،حسنعلی شیرازی رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: انتخاب رشته، انتخاب مهم و سرنوشت ساز برای دانش آموزان است.


وی افزود: هدایت تحصیلی در گذشته در حاشیه قرار داشت اما اکنون به متن آموزش و پرورش بازگشته و دست اندرکاران امر آموزش و پرورش دخیل در هدایت تحصیلی هستند.


رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان تصریح کرد: دانش آموزان قبلا دخالتی در هدایت تحصیلی نداشتند اما اکنون 75 درصد از دانش آموزان در هدایت تحصیلی خودشان نقش مستقیم دارند و تنها 25 درصد از دانش آموزان در انتخاب رشته، دیگران برای آنان تصمیم می گیرند.


شیرازی با اشاره به اینکه هدایت تحصیلی انتخاب آگاهانه و مدیریت، شعار آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: از 35 هزار و 905 دانش آموز پایه دهم، 24 هزار و 100 نفر ثبت نام کرده اند.

وی افزود: تا کنون در رشته کار و دانش 5هزار و 425 نفر، رشته فنی و حرفه ای 2هزار و 736 نفر، رشته ریاضی 975 نفر، در رشته تجربی 6 هزار و 437 نفر و در رشته انسانی و معارف هزار و 528 نفر دانش آموز ثبت نام کردند که به ترتیب7/19 درصد رشد، 3/33 درصد رشد، 0/75 درصد کاهش، 10درصد کاهش و 2 درصد افزایش یافته، البته این آمار قطعی نیست و فرآیند ثبت نام ادامه دارد.

انتهای پیام/گ

انتخاب رشته دانش آموزان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.