کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی کرمانشاه؛

افراد توزیع کننده نذری بايد دارای كارت بهداشت معتبر باشند

کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی کرمانشاه گفت:كليه افراد درگير در توزيع آب، چای و غذا بايد دارای كارت بهداشت معتبر بوده و رعايت بهداشت فردي در هنگام ارائه خدمت ضروری است.

در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛علیرضا اجرایی کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی کرمانشاه با بیان اینکه هرگونه پخت وپز بايد در مكان هايی با شرايط بهداشتی صورت پذيرد .

وی ادامه داد:  كليه افراد درگير در توزيع آب، چای و غذا بايد دارای كارت بهداشت معتبر بوده و رعايت بهداشت فردی در هنگام ارائه خدمت ضروری است  و مواد خام مصرفی بايد سالم و بهداشتی باشد و توصيه می گردد از مواد غذايی مشمول بسته بندی كه مورد تاييد وزارت بهداشت است استفاده شود .

اجرایی با اشاره به اینکه  از فراورده های خام دامی با كشتار مجاز و يا بسته بندی شده كه مورد تاييد وزارت بهداشت و سازمان دامپزشكی است استفاده شود گفت: از نمك های بسته بندی يد دار تصفيه شده دارای  مجوز ساخت از سازمان غذا ودارو در تهيه و پخت غذا، برنج و مصرف روی سفره ها استفاده شود .

وی توصیه هایی هم  برای استفاده از روغن در نذری ها داشت و گفت: در تهيه غذا از روغن های دارای مجوز ساخت ازسازمان غذا و داروبا ترانس پايين استفاده شود و همچنین از نگهداری مواد غذايی پخته شده در دمای محيط به مدت طولانی (حداكثر دو ساعت) خودداری گردد.

اجرایی با بیان اینکه  از بسته بندی غذا بیش از دو ساعت قبل از مصرف خود داری شود گفت: بعضا" هیئت ها و نذر دهنده ها غذا را چند ساعت قبل از مصرف عزاداران به اشتباه بسته بندی می کنند که اینکار باعث به خطر افتادن سلامت عزاداران می شود.

وی توصیه کرد: در صورت استفاده از ظروف يكبار مصرف برای توزيع چای و مواد غذايی گرم از ظروف يكبارمصرف مناسب ترجيحا"ظروف يكبارمصرف گياهی ، سلولزی و آلومينيومی استفاده شود استفاده از ظروف يكبار مصرف پلی استايرينی برای موادغذايی و نوشيدنی گرم وداغ (بالای65درجه سانتی گراد ) مناسب نیست.

 

انتهای پیام/ز

هرگونه پخت وپز بايد در مكان هايی با شرايط بهداشتی صورت پذيرد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.