استخراج سالانه ۶۳میلیون تن مواد معدنی در کرمان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت:سالانه ۶۳میلیون تن مواد معدنی از معادن کرمان استخراج می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، مهدی حسینی نژاد؛رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود : استان کرمان برای ایجاد شفافیت در حوزه اصناف نخستین استانی است که کاداستر صنفی را تشکیل و عملیاتی کرده است.
وی گفت:با تشکیل کاداستر صنفی اطلاعات تمام صنف های فعال در استان کرمان به صورت شفاف در دسترس خواهد بود و در این راستا راه اندازی یک اپلیکیشن موبایل را در دستور کار قرار دادیم به این صورت که هر فردی در صورت نیاز به خدمات یک صنف با استفاده از این اپلیکیشن می تواند نزدیک ترین واحد صنفی به خود را پیدا کند و حتی می تواند از میزان هزینه خدمات صنفی مربوط مطلع شود.
وی با تاکید بر اینکه عموم مردم از راه اندازی این پروژه منتفع می شوند اظهار کرد: تا پایان امسال تعداد هفت اتحادیه را وارد این کاداستر خواهیم کرد.
حسینی نژادبا اشاره به اینکه استان کرمان در شاخص های معدنی به شدت رشد کرده است تصریح کرد: پارسال کاداستر معدنی را در استان شروع کردیم و تاکنون چندین پهنه معدنی جدید تعریف شده و در حال حاضر اطلاعات حوزه معدن و محدوده های معدنی کرمان به طور کاملا شفاف در دسترس سرمایه گذاران قرار گرفته است.
وی گفت: امروز 385 پروانه بهره برداری در کرمان وجود دارد که تنها 4 و نیم درصد جی دی پی این استان را محقق می کند در حالی که ۹۹وشش دهم درصد جی دی پی استان توسط پنج معدن بزرگ محقق می شود.
حسینی نژاد افزود: برای برپایی نمایشگاه های تخصصی در استان کرمان یک سایت نمایشگاهی بزرگ داریم اما برای برپایی نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا هیچ جای مناسب و ثابتی نداریم و می بینیم هر کس در هر نقطه ای اقدام به برپایی نمایشگاه می کند.
وی یادآورشد:برای امسال برپایی تعداد پنج نمایشگاه عرضه مستقیم کالا برای استان پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه هزار و 371 پروانه بهره برداری در استان کرمان فعال است؛گفت:2 نوع ماده معدنی در استان کرمان شناسایی شده که 83 و نیم درصد این مواد معدنی مربوط به چهار ماده مس، کرومیت، زغال سنگ و سنگ آهن است و همچنین 21 درصد فعالیت های معدنی کشور در این استان انجام می شود.
انتهای پیام/ی

تشکیل کاداستر صنفی در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار