خسروتاج مطرح کرد:

قصد حمایت از خودروسازان داخلی را نداریم

رییس سازمان توسعه تجارت گفت: جلوگیری از ثبت سفارش خودرو به هیچ وجه در جهت حمایت از کارخانه های خودروسازی داخلی نبوده زیرا این شرکت‌ها به اندازه کافی تحت حمایت دولت هستند.

قصد حمایت از خودروسازان داخلی را نداریمبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی خسروتاج معاون وزیر صنایع و رئیس سازمان توسعه تجارت در حاشیه نشست خبری بیست و یکمین سالروز ملی صادرات اظهار کرد: ملاک های انتخاب مختلفی برای انتخاب صادرکننده سال 96 مورد نظر بوده که همچون سالهای گذشته مهمترین ویژگی سودهی ارزشی شرکت ها است.

وی با درخواست از همه رسانه ها برای ارائه نظراتشان در مورد افزایش کیفیت روز ملی صادرات افزود: امسال هم هانند سالهای گذشته در روز 29 مهرماه با شعار " عزم ملی برای صادرات" صادرکننده های نمونه کشور را معرفی خواهیم کرد.

خسروتاج اظهار کرد: از آنجایی که صادرکننده های نمونه سالهای گذشته بر اساس قانون باید به یک رشد 10 درصدی در صادراتشان رسیده باشند و هنوز این اتفاق دراین شرکت ها نیافتاده، امسال اسامی شرکت های جدید در روز ملی صادرات معرفی خواهند شد.

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به کاهش صادرات در 5 ماهه نخست سال 96 تصریح کرد: باتوجه به عملکرد صادرکنندگان امیدواریم در آمار گمرک از میزان صادرات  انجام شده در 6 ماهه اول سال 96 شاهد بهتر شدن میزان روابط تجاری با کشورهای دیگر باشیم.

خسروتاج اضافه کرد: بزرگترین مشکل صادرات ایران مسائل بانکی بین المللی است و اکنون یکی از اهداف ما بهبود روابط بانکی با دنیا بوده که در این جهت جلسات متعددی با بانک مرکزی داشته ایم.

وی با اشاره به تراز تجاری منفی 3ونیم میلیارد دلاری با اروپا بیان کرد: باید در جهت متعادل سازی تراز تجاری با کشورهای اروپایی اقدام کنیم و بهترین راهکار، سرمایه گذاری و تولید مشترک با اروپاییان است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در چند ماه گذشته سیاست های تسهیل کننده صادرات را به ستاد اقتصاد مقاومتی ارائه دادیم تا با اجرای این بندها در سال آینده شاهد افزایش صادرات باشیم.

خسروتاج با تأکید بر شعار امسال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید بیان کرد: باید به سمتی برویم که تولیدات ما  بیشتر صادرات محور شوند و هرچه  از ظرفیت های استفاده نشده تولید در صادرات بهره ببریم، منابع درآمدی کشور نیز بیشتر خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا ناگهان ثبت سفارش خودرو متوقف شد، گفت: ما نمی توانیم اجازه دهیم که محصولات شرکت های صاحب برند جهانی بدون توجه به سرمایه گذاری مشترک و یا با استفاده از پتانسیل های تولید قطعات خودروی ایرانی وارد بازارهای ما شوند.

رییس سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: قصد داریم با شرکت های خودروسازی خارجی وارد مذاکره شویم و در قالب چهارچوب مشخصی با آنها قراردادهایی در حوزه مشارکت ساخت قطعات یا زنجیره تولید کالا و یا توسعه صادرات ببندیم.

وی با اشاره به رشد 40 درصدی افزایش واردات خودرو در یک سال گذشته نسبت به مدت مشابه اذعان کرد: جلوگیری از ثبت سفارش خودرو به هیچ وجه در جهت حمایت از کارخانه های خودروسازی داخلی نبوده زیرا شرکت های خودروسازی داخلی به اندازه کافی تحت حمایت دولت هستند.

انتهای پیام/ 

شرکت های خودروسازی داخلی به اندازه کافی تحت حمایت دولت هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
لطفا از نمایشگاه ایران پلاست گزارشی تهیه کنید
آخرین اخبار