تایید خشونت جنسی ارتش میانمار علیه زنان روهینگیا از سوی سازمان ملل

پزشکان امدادرسان سازمان ملل تعرض گسترده نظامیان ارتش میانمار به زنان روهینگیا در هنگام حمله به این اقلیت مسلمان را تایید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ بیش از 429 هزار مسلمان روهینگیا به دلیل خشونت های ارتش میانمار، از این کشور فراری شده و در شرایط نامناسبی به بنگلادش مهاجرت کرده اند. پزشکان سازمان ملل متحد در میان این افراد به مداوا و کمک های درمانی آنان مشغول هستند. معاینه شماری از زنان آواره روهینگیا نشان داد آنها مورد تعرض وحشیانه نیروهای ارتش میانمار قرار گرفته اند.

اسناد پزشکی امدادگران سازمان ملل این حقیقت دردناک را اثبات می کند که ارتش میانمار در پاکسازی قومی اقلیت مسلمان روهینگیا، جنایاتی از قبیل تعرض و تجاوز گروهی را مرتکب شده است.

برخی از گزارش های پزشکی کادر درمانی سازمان ملل در اختیار رویترز قرار گرفته و نشان می دهد اتهام ها درباره تعرض و تجاوز گروهی به برخی زنان روهینگیا حقیقت دارد.

این در حالی است که دولت میانمار تاکنون بارها اتهام تعرض نیروهای ارتش به زنان روهینگیا را رد کرده است و مدعی شد چنین اتهامی فقط با هدف تخریب وجهه عمومی ارتش میانمار انجام می شود.

«زوا هتای»، سخنگوی آنگ سان سوچی، مدعی است هر شکایتی که نزد آنها آورده شود، مورد تحقیق و پیگرد قضایی قرار می گیرد و وعده داد اگر زنان روهینگیایی که مورد تعرض قرار گرفته اند نزد دولت میانمار بیایند، به آنها کمک می شود.

در حالیکه خشونت ها علیه مسلمانان میانمار هنوز ادامه دارد و تعداد افرادی که از ایالت راخین به بنگلادش فرار می کنند همچنان بسیار بالا است، «زوا هتای» مدعی شد اگر زنان روهینگیا نزد دولت میانمار بیایند در امنیت کامل خواهند بود و دولت اقداماتی در جهت پس گرفتن حقوق تضعیف شده آنها انجام می دهد.

حمله‌های ارتش میانمار علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار در 25 اوت آغاز شد. در این مدت صدها نفر کشته شدند و هزاران نفر از میانمار گریختند. تلاش های جامعه جهانی برای متوقف کردن خشونت ارتش میانمار نیز تاکنون بی نتیجه بوده است.

شورای امنیت سازمان ملل در جلسه آتی خود رسیدگی به اوضاع اسفناک مسلمانان روهینگیا را در دستور کار قرار داده است.  قرار است «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل، در این جلسه گزارشی کامل از آنچه در میانمار اتفاق افتاده، ارائه دهد.

 

انتهای پیام/

سازمان ملل تجاوز نیروهای میانماری به زنان روهینگیا را تایید کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۷:۰۷ ۰۳ مهر ۱۳۹۶
خدايا
مهدي (عج) رو زودتر برسون كه وضع دنيا خيلي خرابه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
بی شرفای عوضی
آخرین اخبار