امضای توافقنامه ترویج فرهنگ نماز در صدا و سیمای گیلان

توافقنامه ترویج فرهنگ و توسعه نماز امروز بین ستاد اقامه نماز و صدا و سیمای مرکز گیلان منعقد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ حجت الاسلام سید ابوطالب حجازی، رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان گفت: توافقنامه ترویج فرهنگ نماز بین ستاد اقامه نماز گیلان با رسانه ملی شامل 3 بخش مدیریتی- تمهیداتی، آموزشی- پژوهشی و فرهنگی تبلیغی است که در 14 بند برای بهره گیری برای تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز تدوین شده است.

وی بر ترویج هر چه بیشتر فرهنگ نماز میان مردم به ویژه جوانان و نوجوانان تاکید و همچنین به عزاداران حسینی توصیه کرد: نماز ظهر عاشورا با شکوه هرچه تمام تر در هیئت های عزاداری، مساجد و تکایا اقامه کنند.

حجت الاسلام حجازی ضمن قدردانی از صدا و سیمای مرکز گیلان در انعکاس اهمیت نماز و ترویج فرهنگ نماز افزود: صاحبان رسانه و مسئولان امر عزاداران حسینی را برای اقامه نماز پر فیض جماعات در ظهر تاسوعا و ظهر عاشورا هدایت کنند.

در ادامه این نشست همچنین حسن ظهیری، مدیرکل صدا و سیمای گیلان از تهیه و ساخت برنامه های ویژه و شاخص این رسانه ملی در ترویج و اهمیت فریضه نماز خبر داد و افزود: انعکاس ابعاد مختلف نماز توسط خبرنگاران شهرستان ها، به تصویر کشیدن آثار اجتماعی، فردی و کمک به هم نوع از جمله اقدمات صدا و سیمای مرکز گیلان در ترویج فرهنگ نماز است.

وی با بیان اینکه دست اندرکاران رسانه ملی با تلاش، اهمیت فریضه نماز به ویژه نماز اول وقت و جماعت را در بخش های خبری، تولیدی، رادیویی و برنامه کودک انعکاس می دهند، تصریح کرد: صدا و سیمای گیلان با ساخت برنامه های مختلف با موضوع اقامه نماز پرفیض جماعت ظهر عاشورا توسط عزاداران حسینی تلاش می کند، این فرهنگ را نهادینه کند.  

 

انتهای پیام/ع
 

توافقنامه ترویج فرهنگ نماز میان ستاد اقامه نماز گیلان با رسانه ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.